Positiva tråden
Här kan vi skriva om allt möjligt som är positivt
(Det finns en negativ tråd också men man kan ju alltid hoppas att denna blir längre)
/Maria
Positivt idag är att det är vår första egentliga semesterdag. Härligt.
/Maria
jag gillar detta sommarväder, och mina växter har aldrig varit finare därute som i år! 
Det är sommar
Det är onekligen en Svensk
sommar i alla fall
/Maria
Vet ni en sak - det regnar och det har ni aldrig hört förut denna sommar, eller….
Hur som helst så sköt om er
ja i dag är det bara Toppen..""De är gött o leva…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Sonen sover i min famn, kärlek! 

Har varit hos frissan sen åkte jag till dottern och snusade bebis. Det är lycka och kärlek för mig!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Det låter mysigt mongu.
Just nu smattrar regnet på taket i uterumet så det dånar. En katt ligger i kökssoffan och en i en fåtölj.
Det är mörkt så vi har fått tända upp inne.
/Maria
Hoppar o njuter..Sol Nu.
Ja jösses. Idag skiner solen. Den känns bra
/Maria
Sovmorgon 
Lugnt och skönt här hemma
slappardag med sonen och gubben 

Det är sol och skönt ute. Så det finns positva saker även för mig idag.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Skönt 
En så härlig Torsdag…Wow
Vaknade utan huvudvärk idag. Jätteskönt.
#16 Torsdag
Hade helt missat detta och trodde stenhårt att det var onsdag tills jag kollade almanackan.
Jag har ju semester så dagarna flyger fram.
/Maria
Det har varit soligt hela dagen idag och igår! 
/Désirée
Sol och jag har även orkat dra upp lite ogräs ur landet. Med betoning på lite men i alla fall 

Varit hos dottern och snusat bebis. Det är lycka
Ha en bra dag! Mongu.
#20 Det låter mysigt.
Idag är det mulet och jag är nöjd med att jag fick rensat en aning i vår trädgård i går när solen sken.
/Maria
tittar på EM i Helsingfors jättebra att det sänds live via SVT Play så kan jag ligga i sängen och titta på det 
Har precis hälsat på sonen en snabbis. Alltid lika gott att se honom
/Maria
Solen ser ut att visa sig idag och med tanke på hur det regnade och blåste igår så är det ganska skönt.
/Maria
Min älskade son :)
Älskar min gubbe 
Det låter härligt.
Det gör jag med. Min man alltså
/Maria
Haha 
Solen skiner, en underbark väll, har bara en dag kvar att jobba innan semestern, Bara positivt just nu
Var rädda om varandra
Solen skiner och vi ska till IKEA idag. Jag tycker det är ganska kul men min man är väl lagom road
Vi behöver i alla fall lampor.
Det blir kanske lite annat också.
/Maria
Slutat för dagen :)

Äntligen fungerar vårt internet igen. Åskan tog modemet i lördags men nu är det fixat.
Ha en bra dag! Mongu.
Sonen somnade i min famn, det måste vara det underbaraste i hela världen!
Och välkommen tillbaka mongu 

Tack!
Mitt barnbarn somnade hos mig så gott, det är så underbart.
Ha en bra dag! Mongu.
Ja, det är ren och skär lycka och kärlek. Så underbart!
Det gjorde båda mina döttrar ofta när de var små och jag håller med er, det är ren lycka 
/Désirée
Välkommen tillbaka mongu
/Maria
Imorgon är det ÄNTLIGEN fredag! Börjat jobba efter sjukskrivning denna veckan, bara halvtid men det känns!!!
Äntligen lördag!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Allt löste sig bra igår. Teknikern kom och bytte central så nu fungerar larmet igen. Dessutom var det gratis
Inte illa va, det är jag inte van vid de senaste veckorna.
Men nu har det vänt hoppas jag.
Ha en bra dag! Mongu.
Tänkt att det finns saker som är gratis
Skönt att det löste sig.
/Maria
Posetivt är att den finns en "Negativa tråden" finns på sajten.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Yippie, det har interegnaten enda droppe idag! 
/Désirée
Positiv är att jag gjorde ett loppisfynd idag och hittade en bok för en tia.
Läste på baksidan men kände inte igen handlingen.
När jag skulle börja läsa för en stund sedan och slog upp första sidan så står det mitt namn där
. Jag brukar skriva namn i mina böcker med blyerts.
Vi gjorde en rensning för ett tag sedan och lämnade in en massa, bland annat böcker.
Huvudsaken är att jag inte minns innehållet.
/Maria

Jag vet fler som har lyckats med den varianten! 
/Désirée

Härligt du har alltså köpt din egen bok. Det visar att man ska ha kvar sina böcker.
Jag har svårt att rensa bland mina böcker och jag skulle säkert göra samma sak.
Ha en bra dag! Mongu.
Idag är det fint väder. Min syster ska föda barn just precis nu.
Jag själv är gravid i v32. Min sambo (och pappa till barnet) har överaskat mig med att vi ska åka till Kolmården som jag velat så länge.
Vi har precis flyttat in till Hans hyreshus och vi har gjort det jättefint.
Och vad mer.. Vi har bytt bil till en mycket finare och bättre. :)
#47 mycket att vara glad och tacksam för :) låter underbart! Älskar min son och hans pappa :)
#48 Då är vi lyckligt lottade alltså ;)
#47 Alltihopa låter helt underbart
/Maria
Skönt att gå från jobbet idag och lämna allt till de andra :)
#51 Aha, semestern har börjat?
Själv är jag inne på min sista vecka och tiden går fort men det ska ändå bli kul att börja jobba.
/Maria
Inte direkt, sjukskriven 50% så slutar tjugo i tolv och det är skönt att bara släppa allt, resa sig upp och gå :)
Min kalops står och puttrar på spisen. Och mammas tårta drar i kylen.
Vi ska fira pappa.
Ska jobba ikväll, gillar att jobba kvällarna :)
Och får hem kaninbebis imorgon! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Luncha med en vän och syrran :) kört i över en timme för att träffa dom :)
Lyfter den här tråden men att säga att idag skiner solen och det ser ut att bli en fin dag. Det behövs.
/Maria
Solen skiner här med, härligt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här skiner också solen! 
/Désirée
Solen skiner hos oss också :) Snart ska jag sätta igån goch koka en revbensgryta som jag ska ta med hem till min hårt arbetande snygging :)
Har äntligen fått tummen ur och håller på att tvätta våra dunkuddar + täcken.
/Maria
Ikväll blir det kräftor med älsklingen :D
Här har det varit fint väder i stort sett hela dagen
Det kom några regnstänk på tidiga eftermiddagen, men det är ju bra för växtligheten 
/Désirée
Haft en underbar eftermiddag/kväll med familjen :)
"Lille sonen" har varit på ett besök
Han cyklar förbi ibland när han är på väg hem ifrån jobbet. Det är skönt att han bor så nära.
/Maria
Jag är så nöjd med att jag äntligen fått tummen ur och tvättat våra duntäcken plus fyra dunkuddar. Det var på tiden.
/Maria

Nu är dopklänningen struken det tog sin lilla tid. Jag tycker det är så svårt med alla småveck som är. Dessutom så är den snart 100 år och ganska skör.
Men nu är det gjort.
Ha en bra dag! Mongu.
#67 Idag är det dop mongu och jag hoppas att allt går bra och att ni har lika fint väder som vi idag.
Här skiner solen från en klarblå himmel.
/Maria
Jag är bara helt, lycklig :)
Semester :)