Knöl i ansiktet
Jag är Verkligen inte hypokondriker, snarare tvärt om.
Men nyss tog jag mig själv i ansiktet och märkte att jag var ömm på käken. Tänkte inte mer på det utan trodde bara att jag hadfe slagit mig själv i sömnen eller vad som helst.
Men nu känner jag att det är en liten knöl också, den ligger liksom under huden så det är ingen finne. Den syns inte men KÄNNS definitivt, det ömmar och den är ca 5mmx5mm. Vad fasiken är det häär :(

En lymfkörtel kanske. Är du förkyld eller kanske du har nån infektion på gång i kroppen?
Men om du är orolig så kolla med din läkare på VC.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag tror också det kan vara en svullen lymfkörtel eller en underliggande djup finne, så att säga, vilket kan ömma ganska rejält.
Men sök vård för attt vara på den säkra sidan.
/Maria
Nej, inget förkyld alls :/
Nu börjar det göra ont ner i halsen på samma sida som knöken sitter och ner under hakan..
Jag har också märkt på senaste att jag har fått massor av infekterade sår, eller ja, i princip så blir alla sår jag får mer eller minte infekterade och läker aldrig.. Trodde att det berodde på att mitt immunförsvar blivit sämre för att jag gått ner en del i vikt. Allt detta kianske hör ihop.
Jag får nog kolla upp detta.
Bäst är nog att uppsöka läkare, för det låter inte bra med infekterade sår.
Kan mycket väl vara ett aterom. Ofarligt, men ibland besvärande.