Hjälm
Har ni hjälm på er när ni cyklar? Jag brukar ha det och idag så glömde jag den för det var så mycket med barnen när vi skulle iväg. När vi var lite mer än halvväg till skolan så kom jag på att jag glömt hjälmen hemma. Resten av cyklingen kunde jag inte tänka ppå annat än att det kändes verkligen konstigt att vara utan hjälm. Det kändes tomt och naket.
Jag har alltid hjälm när jag rider men ej när jag cyklar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför inte det? 
#2 Inte en aning. Min cykelhjälm blev för liten, sedan köpte jag ingen ny, så det har bara blivit så 

Har inte använt cykelhjälm sedan jag gick i 7an tror jag. Har knappt haft hjälm på mig alls sedan den tiden tror jag. Men nu gör jag å andra sidan inget som kan tänkas behöva hjälm eftersom jag slutat både med utförsåkning, skridskor, inlines och nästan aldrig cyklar.
Jennie
Har aldrig hjälm när jag cycklar. Ser heller ingen annan som har det, så jag har lixom inte tänkt på det.
Jag använder mig av hejälm men inte min man. Barnen mina är duktiga på att använda hjälm dom med.
jag gav bort min hjälm till min granne förra året när jag var 13 så jag har ingen :p
Det är lag på att ha cykelhlälm om man är under 15 år.
/Maria
#8 Är man under 15 måste man ha hjälm, lag på det ;)
Jag slutade med hjälm både när jag cyklar och åker inlines när jag började högstadiet. Avskydde hjälmar när jag var yngre och har inte ens haft en tanke på att skaffa mig någon heller. För mig har ridning, snöbollskrig och skran-åkning visat sig vara farligare för mitt huvud och har resulterat i 3 hjärnskakningar medan cyklingen som mest har orsakat skrapsår och några blåmärken.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag har alltid hjälm. Alltid! Jag förstår inte riktigt varför man tar risken att råka ut för svåra skador när det är så enkelt att förhindra genom att bara ta på sig en hjälm.
Inte nog med att jag vill försäkra mig om min egen hälsa, dessutom handlar det om att se till att mina anhöriga inte ska behöva ta hand om mig om jag blir förlamad eller ännu värre- att de ska behöva konfronteras med att jag dött i en olycka som skulle kunnat förhindras om jag burit hjälm…
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
#12 Dock kan man ju bli förlamad även om man har hjälm, om man slår i rygg och nacke t.ex.
#13 Absolut! Man behöver ju egentligen inte ens vara i närheten av en cykel för att riskera att bli förlamad, man kan ju bli överkörd när man är ute och går eller om man ramlar ner för en stege när man målar om huset.
Det jag menar är att eftersom man radikalt minskar risken för skador om man har på sig hjälm så har jag svårt att förstå att man ändå väljer att cykla utan.
Jag applicerar den principen på det mesta här i livet, jag har exempelvis alltid säkerhetsbälte på de bussar där det finns, jag har reflexer på vintern, full utrustning när jag åker inlines o.s.v.
Såklart kan man inte skydda sig mot allt, det finns risker i det mesta och skulle man oroa sig hela tiden skulle man ju bli galen. Men för mig handlar det om att i alla fall minimera de risker jag kan. =)
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
#14 Ja det gör man ju, det har du rätt i.
Jag har dock ingen cykelhjälm, den jag har är förliten och sedan har jag inte hittat någon jag tycker sitter bra.
Får se om jag införskaffar eller inte, cyklar så sällan

# 14 Klokt av dig! Det är viktigt att använda hjälm för det är många som klarar sig bra när de haft hjälm.
Samma med bälte i bussar. Det finns ju en anledning till att de finns.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!