Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettkost-och-recept
Läst 6171 ggr
[tililili]
0

lagom onyttigt?

Behöver tips på ngt riktigt gott, lagom onyttigt, som jag kan belöna mig själv med när jag är duktig och äter bra och rätt:-P Frukt.funkar inte riktigt för mig, stillar inte begäret, och ser inte fram emot det tillräckligt för att hålla mig till planen :-P

Lorita
0

fruktsallad Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

dolfen
0

Choklad med hög kakaohalt ska vara nyttigt. Kan tyvärr upplevas som för lite sötad.

Karmatarerskanise
0

Lite svårt att ge tips på något som DU tycker är gott när du inte ger några förslag på vad som är gott för dig :P Vad gillar du? Är det sötma du är ute efter?

Jag älskar skaldjur och äter gärna chili och vitlöksrökor som belöning när helgen kommer. Eller riktigt god ost.

[tililili]
0

Tycker själv att det är svårt… Ljus choklad ger jag inte mkt för, men finns det rillgängligt så har jag mkt svårt att låta bli det:-( Ibland funkar em bit ost…ibland är suget efter ngt fräscht…eller supersött… Krämigt, chokladigt. Med små bitar med tuggmotstånd:-P. Krämig smaksatt yoghurt funkar ibland, om det inte är specifikt chokladsug jag har. Men söker nog något litet, sött, med mkt smak!

nyborjare08
3

Det bästa du kan belöna dig med när du har varit duktig och ätit rätt är något icke-ätbart! Glad En bok, den där skivan du skulle vilja ha, nåt klädesplagg, en prenumeration på nån kul tidning etc.

Det allra bästa är ju att lyckas stå emot det där belönings-suget som så lätt kan leda till mer ätande, ökat sug… osv. Jag vet att det är lätt att säga men svårt att göra (kämpar själv) men jag tror att det är värt att försöka!

Mitralis
0

Håller med #5, men om det inte funkar så tycker jag att du ska äta precis det du är sugen på bara det att du äter mycket, mycket mindre av det Glad Om du ersätter det mot någonting som du egentligen inte är sugen på så kommer du antagligen att tugga vidare på än det ena och än det andra tills du kommer till det du är sugen på.

[tililili]
0

Tror absolut att ni har rätt, men behöver ha ngn snabb belöning… Är för impulsiv och otålig! Ngt tips på oätlig belöning som ger snabb tillfredsställelse och går att få lite av varje dag?

nyborjare08
0

Köp en tv-serie på dvd! Glad Så kan du kolla ett eller fler avsnitt per dag! Förutsatt att du gillar nån särskild tv-serie förstås. Skaffa en prenumeration på nån kul tidning som kommer tillräckligt ofta. Köp en korsords-/sudokubok/tidning och lös lite i taget.

Maria
0

#7 Det beror ju alldeles på vad du har för intressen och vad du tycker om. Belöna dig med det du gillar allra bäst.Glad

/Maria

[tililili]
0

Har inga intressen… Träning och skola har fyllt mitt liv…

Maria
0

#10 Då får du börja upptäcka världenFlört och prova dig fram.

/Maria

dolfen
0

Ibland kan det vara en belöning att tänka på en belöning man vet att man senare ska ge sig.

När man tränar kan själva träningen i sig vara en belöning. När jag kom hem efter en joggrunda (borde börja igen) längtade jag redan ut till "spåret" igen.

[littleoldme]
1

Något jag ibland unnar mig är krossat digestivekex, med kesella vanilj och bär… det är mums.

För mig funkar det inte att utesluta allt, ser jag bara till att äta nyttig frukost, lunch och middag så får jag unna mig gott en del dagar när jag känner för det.

Eeia
0

Hm.. kan ju vara att ta hand om sig på något annat sätt annars tänker jag. Att varva ner med ett långt mysigt skumbad med tända ljus, ansiktsmasker, hårinpackningar etc.

Eller att försöka planera något roligt inför framtiden som man skall göra när man har nått fram till det där viktmålet om det nu är det är det du har. Kan ju faktiskt vara ganska trevligt att få gå runt och planera och längta efter saker och då känner man sig lite extra motiverad att "sköta sig".

Fast det var väl "snabba fixen" du ville ha ifs.. Frukt är ju alltid trevligt och behöver ju inte vara så tråkigt heller. Banan kan man ju skiva i bitar doppa i smält mörk choklad stoppa en tandpetare i och in i frysen så har du en hyfsat hälsosam klubba t.ex. ;) krossa lite valfria nötter och rulla den i så blir det variation.

ebzi
1

tycker torkad frukt och naturgodis är jättegott! Skrattande Sötare och godare än färsk frukt men inte lika onyttigt som vanligt godis, perfekt!

ebzi
0

Haha ajdå, såg inte att inlägget var postat för ett år sedan, hoppas du hittade något tillslut! Tungan uteGlad