Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2613 ggr
Soleii
0

Varför är jag sjuk så ofta?

Hej! Jag är lite orolig övee mitt försämrade immunförsvar. Jag har alltid varit en frisk person som blir på sin höjd förkyld max en gång per år. Men den här våren och sommaren har varit fruktansvärd. I april fick jag bältros. På Valborgsmässoafton blev jag sjuk i influensaliknande symtom som varade maj ut. Från maj till den 20 juni hade jag hosta och blev sedan sjuk igen. Hostan sedan den sjukan höll också i sig och nu, cirka en månad senare, känner jag hur jag börjar bli sjuk igen. Jag orkar inte mer sjukdom och börjar bli riktigt orolig för mig själv. Jag har ringt vårdcentralen men det är jättesvårt att få en tid snart. Vad kan detta försämrade immunförsvar vara? Jag är så rädd att det är någon allvarligare, immunförsvarsnedsättande sjukdom som ligger bakom :(

EvaG
0

Det kan vara någon vitaminbrist du fått eller något annat som du saknar. Vädret har väl inte heller varit det bästa för att hjälpa kroppen att bygga upp sitt immunförsvar.

Bra att du beställt tid på vårdcentralen.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Soleii
0

Fast de tar ju inte mig på allvar. Har inte lyckats få en tid på hela våren och nu sa det att om du inte har feber än låter det som du kan avvakta, fastän jag förklarade att jag är orolig samtidigt som jag är så trött på att vara sjuk

EvaG
0

De skulle kunna skynda på att ta lite olika blodprover i alla fall.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

plutopellis
0

Kräv en tid, de som bokar har egentligen inte med om du behöver eller inte behöver en tid. Säg bara att du vill ha en tid punkt slut. Förstår att det är tröttsamt och hoppas att du får hjälp med att reda ut det hela. Sänder över en styrkekram så länge.