Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 7120 ggr
Miowi
0

Kissnödig av penicillin?

Fick i förrgår selexid utskrivet mot UVI då jag kissade mycket och hade ont i magen, inget test gjordes. Problemet är att sedan igår har jag kissat heeeela tiden, mer än normalt! Har sprungit upp flera gånger inatt och kissat, säkert 4 gånger.. Är större behov av att kissa något som kan komma av penicillin vid UVI? Har hela mitt liv kissat mycket men det är så jobbigt att jag nu plötsligt vaknar på nätterna och vågar ju knappt åka in till stan, där finns det ju inga toaletter!

IaMiaMaria
0

Tror inte att pencillinet är orsaken, men med UVI kan man få väldigt täta trängningar, och det tar någon dag innan selexiden hjälper. Glöm inte att dricka mycket nu då du kissar mer, det är också bra för att hjälpa till att skölja ut bekterierna.

Hoppas du blir bra snart!Glad

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Miowi
0

#1 känns bara så konstigt att kissandet blev värre två dagar efter jag börjat med selexid.. Får hoppas de blir böttre, tack för hjälpen!

Maria
0

Jag tror också att det beror på själva infektionen.

Därför är det viktigt att alltid äta hela behandlingstiden ut även om du skulle bli bättre på några dagar.

/Maria

Miowi
0

#3 jo precis, Det vet jag! Är bara så nojjig, att kissa ofta har alltid varit ett problem för mig, att åka till stan är jobbigt, får hoppas det blir bättre snart så får jag väl försöka träna blåsan när infektionen är över!

Ladydragon
0

jag tror oxå det beror på infektionen brukar bli så oxå för mig när jag har urinvägsinfektion

försök att stanna hemma och ta det lugnt tills det blir bättre

Miowi
0

#5 hoppas det, känns bara så konstigt att jag blir mer kissnödig efter 3 dagar med penicillin, kanske är att kroppen får ut allt nu? Tyvärr jobbar jag 9 timmar både imorgon och övermorgon men får hoppas på fint väder så det är lugnt (snabbmatskedja) så jag kan springa och kissa lite hela tiden!

mongu
0

Tror som de andra att det är infektionen och kanske så att du dricker mera än du brukar. Ofta får man råd om att dricka mycket för att skölja igenom urinvägarna.

Håller det på när du slutat med antibiotikan och varit utan ett tag så kan du väl be om att få lämna ett urinprov för att kolla upp det.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!