Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 4690 ggr
Rutan_
0

Mår dåligt av TENS?

För några veckor sedan började jag gå till en sjukgymnast på grund av mina extremt spända muskler. Jag har mest ont i nacke, skuldror och länden. Jag har börjat med övningar för att stärka nacken och stretcha skuldrorna och ryggen och några dagar efter att jag börjat med det fick jag mer ont i huvudet vilket sjukgymnasten sa var normalt.

I torsdag fick jag TENS mellan skuldrorna och jag hade inte ont alls efteråt. Igår och idag har jag däremot haft jätteont i magen och huvudet och mått illa, idag har jag inte kunnat äta alls på grund av det. Sjukgymnasten sa i torsdags att man kunde få som träningsvärk, men hon sa inte nåt om att må illa och så. Jag har använt TENS förrut och mådde bara bra av det då.

Är det någon som mått dåligt av TENS? Är det vanligt/normalt?

Maria
0

Träningsvärk har jag hört om. Har själv fått TENS för längesedan men illamående har jag aldrig hört som bieffekt.

Du har inte fått någon ny medicin i samband med behandlingen?

/Maria

[Fröken P]
0

när jag varit på läkarbesök och de undersökt nacken så kan jag bli illamående senare, då de har tryckt på de ömmaste punkterna. likaså om jag fått massage, då kan jag känna mig väldigt sjuk och illamående efter några timmar, så massage tål jag inte.

mongu
0

Massage sätter igång mycket i kroppen så där blir man lätt illamående. Däremot av TENS har jag inte hört nån.

Men det beror kanske på var man har det.

Tycker TS ska kolla upp detta och även va lite vaksam på eventuella andra orsaker.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rutan_
0

Hej. Jag kan berätta att jag inte mådde dåligt efteråt nästa gång jag använde TENS, och jag har använt den mycket sedan dess och bara mått bra. Så varför det var som det var första gången vet ingen, men jag mådde inte bra över huvud taget då så det var väl förmodligen alla möjliga faktorer som spelade in tänker jag mig nu.

Tack för era svar.