Problem med rygg och höft
Har haft problem med rygg och höft på höger sida periodvis i 2 år.
Tränar bla. yoga och när man står upp och lyfter höger ben ganska högt så blir jag lätt trött i höften och får även mer ont. Höften blir även stelare efteråt som man får kraftig träningsvärk. Vad kan det bero på? Ischiasproblem?
Har ett diskbråck i ländryggen som fortfarande krånglar och det går ner i höft och ben ibland.
Frågan är vad man ska göra?
Yoga är mer ansträngande än man tror så jag skulle nog uppsöka en sjukgymnast och berätta om din bakgrund så att du kanske kan få ett personligt träningsprogram.
/Maria
Hur har det gått för dig?
/Maria
Hej! Tack för att du frågar. Jo nu är det ganska bra. Har börjat gå på kinesisk akupunktur där dom sticker säkert 30 nålar eller mer samtidigt. :) Det känns otroligt skönt efteråt men sen blir man trött. Detta är en kinesisk läkare som jobbar på österländskt vis. Har även fått örtmedicin. Har mycket mindre ont i ryggen och höften nu. Helt bra några dagar. Har haft ont sedan december när det blev värre igen, så det känns skönt.
Hon säger att jag har obalans i kroppen. Har även fått tips vad jag bör äta. Eller inte äta.
Hoppas det är bra med dig.
kram
Bra att det fungerar för dig
/Maria
Funderar på om man ska träna lite också på,semestern. Känner mig mer stel i musklerna. Är det inte bra för att få dom att slappna av? Låg förmodligen inte bra när jag sov hos en kompis så har ont i nacken ner i axeln. På samma sida som jag haft problem. Känns jobbigt att det är så svårt att bli av med smärtan. Försöker ändå vara positiv. Trevlig sommar!