Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 3236 ggr
anders35
0

Problem med rygg och höft

Har haft problem med rygg och höft på höger sida periodvis i 2 år.

Tränar bla. yoga och när man står upp och lyfter höger ben ganska högt så blir jag lätt trött i höften och får även mer ont. Höften blir även stelare efteråt som man får kraftig träningsvärk. Vad kan det bero på? Ischiasproblem?

Har ett diskbråck i ländryggen som fortfarande krånglar och det går ner i höft och ben ibland.

Frågan är  vad man ska göra?

Maria
0

Yoga är mer ansträngande än man tror så jag skulle nog uppsöka en sjukgymnast och berätta om din bakgrund så att du kanske kan få ett personligt träningsprogram.

/Maria

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
0

Hur har det gått för dig?

/Maria

anders35
0

Hej! Tack för att du frågar. Jo nu är det ganska bra. Har börjat gå på kinesisk akupunktur där dom sticker säkert 30 nålar eller mer samtidigt. :) Det känns otroligt skönt efteråt men sen blir man trött. Detta är en kinesisk läkare som jobbar på österländskt vis. Har även fått örtmedicin. Har mycket mindre ont i ryggen och höften nu. Helt bra några dagar. Har haft ont sedan december när det blev värre igen, så det känns skönt.

Hon säger att jag har obalans i kroppen. Har även fått tips vad jag bör äta. Eller inte äta.

Hoppas det är bra med dig.

kram

Maria
0

Bra att det fungerar för dig

/Maria

anders35
0

Funderar på om man ska träna lite också på,semestern. Känner mig mer stel i musklerna. Är det inte bra för att få dom att slappna av? Låg förmodligen inte bra när jag sov hos en kompis så har ont i nacken ner i axeln. På samma sida som jag haft problem. Känns jobbigt att det är så svårt att bli av med smärtan. Försöker ändå vara positiv. Trevlig sommar!