Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: smärta-och-värk
Läst 2467 ggr
Jessicahagstrom94
0

Ont på insidan av hela benet..

Hej! Ni kanske är smartare än vad jag är, men nu är det som så att jag har haft ett sår på foten ett par dagar.

och nu vet jag inte om det kan höra ihop, men i söndags märkte jag att jag hade ont i höften liksom bara sådär när jag skulle gå och lägga mej, dagen efter hade det inte blivit värre och inte bättre, men idag har det blivit värre. Idag har jag ont hela vägen ner på insidan av benet! såret på foten ser däremot bra ut, men det är nåt vitt som sitter fast liksom, inte som smuts utan som nåt som "hör till", ska det vara så om det håller på att läka?

jag ska ringa hälsocentralen imorgon..
jag är väldigt orolig faktiskt, för det är inte lite ont jag har idag, det är svårare att gå.

Maria
0

Spontant så tror jag inte det hänger samman och hade såret varit infekterat så borde det vara rött, varmt och svullet och du skulle förmodligen ha ont också men man vet aldrig.

Det här med höften/benet är svårt att gissa men jag tycker du gör rätt som söker vård då det har blivit värre.

Bättre att söka en gång för mycket och glöm inte att visa såret.

/Maria

Jessicahagstrom94
0

#1, okej. jag törs nog säga att det kan vara lite(?) infekterat isåfall. det är rött, och jämfört med andra foten är den varm, samt litelitelite svullet precis runt såret. jag har tvättat det noga nu. men det där vita i såret förstår jag ärligt talat inte, det är inte som var eller nåt sånt utan det sitter fast och så.