Trött på semestern
Jag brukar känna när jag börjar semestern att första veckan känner man sig jättetrött och musklerna är spända, det tar ett tag innan man varvar ner.
Samma sak i år. Men i år känner jag mig ännu tröttare tycker jag. En tung känsla i huvudet och nacken och käkarna. Inte direkt yr men någon liknande känsla. Fler som känner igen det?
Har tålt stress bra innan för flera år sen men efter en jobbig händelse för något år sen så tål jag inte stress lika bra.
Läste något om att om man har ryggproblem så blir dom värre av stressen. Har inte tänkt på det innan. Har diskproblem och kommer ihåg att det var nästan helt bra förra sommaren och långt in på hösten. Kanske stressen…
Stress är ju en klassisk orsak till många fysiska problem som huvudvärk, sömnstörningar, trötthet, magproblem och en massa mer så det är inte otroligt att de är så för dig också.
Skulle du däremot fortsätta må dåligt trots att du är ledig och det inte släpper så tycker jag att du ska söka vård.
/Maria

Tycker också du ska kolla upp det om du inte blir piggare efter ett tag.
Sen slappnar man av när man får semester och då kommer ofta trötthet, migrän om man har det osv.
Att värk ökar när man är utsatt för stress är vanligt. Har man ständig värk så sänks tröskeln för vad man klarar av.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Det ska gå över annars är något fel och skaag tror att trötthet första tiden på semestern är vanligt. Jag tror att hur mycket stress man än tål och hur mycket man än tycker om sitt arbete så reagerar kroppen när leigheten kommer. Den slappnar av och det är något den inte är van. Det är en av anledningarna till att vi har semester. Vi ska slappna av de vanliga arbetssysslorna. Kommer att tänka på de som lider av veckoslutsmigrän, som börjar framåt fredagaeftermiddagen och kan vara kvar till söndagmorgonen.
Tack för råden! Är pigg kortare perioder men sen blir jag trött igen. Är öm i nacken och det snurrar till när jag reser mig snabbt. Är säkert avkoppling som kroppen inte är van vid. Till saken hör att jag tagit ssri men har minskat lite. Man kan ju bli trött av medicinen också. Trevlig sommar!
Visst kan man bli trött av medicin men man kan också bli trött vid utsättande av medicin så ändra gärna dos i samråd med din läkare.
/Maria