Skada i nacken
Igår kväll var jag ute med några kompisar och vi drack endel. Jag kommer ihåg att jag ramlade ett par gånger men inget allvarligt. Vart även slagen (av misstag) på munnen men huvudet rykte inte till av det tror jag.
Vi dansade och jag slängde endel med huvudet.
Idag när jag vaknade hade jag så himla ont i nacken,och berättade det för en kompis som sa att jag klagade på det redan innat, vilket jag inte kommer ihåg. Men jag har en bula i nacken som är ca 2 cm hög och 3 cm bred och jag är helt spänd och det gör ont även när jag har huvudet stilla. Jag har inte full rörlighet i nacken och det strålar ut i axlarna när jag rör på huvudet.
Jag börjar bli lite orolig över vad det kan vara eftersom att jag inte enbart är öm i nacken utan öven axlarna osv.
Ska jag kontakta läkare? Har ni någon aning om ifall det kan vara en allvarlig ströckning eller liknande?
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Har det inte gått över tills på måndag så kan du ju kontakta vårdcentralen.
Fortsättningsvis, håll dig nykter, så har du full kontroll över rörelser och annat. Våra kroppar är inte gjorda för att ta hand om alkolol.
Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen och höra vad de har att säga.
Just det är med att det strålar ut över axlarna låter lite oroväckande men det kan också vara helt ofarligt men det är bättre att ta det säkra före det osäkra tycker jag.
/Maria

Håller med Bumbleboo att du ska ringa sjukvårdsupplysningen. Det är inte att leka med de symptom du beskriver, med det behöver inte va nån fara heller.
Fast hellre söka en gång för mycket än en gång för lite.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Hur har det gått?
/Maria
Jag har tyvärr fått en Wiplashskada, dock en mild så jag kommer förmodligen bli helt frisk. Tack för hjälpen!
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
OK. Skönt att du fått besked i alla fall.
/Maria