Födelsemärke som blöder
Visste inte var jag skulle ställa min fråga, så jag gör det här. Har två födelsemärken, ett ovanför mina bröst, och ett under högra örat.
De är normalstora, och växer inte eller så. Men de blöder så fort man råkar röra vid dom, eller klia på dom. Det kliar inte mer än "normalt" men däremot forsar det blod när det börjar blöda. Detta sker flera gånger i veckan, ibland flera gånger om dagen. Och "såren" verkar aldrig läka. Födelsemärket under högra örat har hållit på så (och vägrat läka) i över ett år.
Är det värt att kollas upp eller är det mitt fel som inte kan låta bli att pilla?

Jag tycker du ska ta kontakt med din VC för att kolla upp dina födelsemärken. Detta att dom börjar blöda gör att du nog ska fundera på att få dom borttagna.
Inte så att dom behöver va farliga men det är bättre att dom kommer bort och du slipper detta obehag.
Det märket du har vid örat kommer då troligen en öronläkare att ta bort. Allt som är över nyckelbenen brukar tas av öronläkare. Dom är duktiga på att få snyggt resultat.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag tycker också att du ska kolla dem. Bättre att vara på den säkra sidan.
Jag har själv tagit bort ett födelesemärke i tinningen son blödde ibland men oftast på grund av att jag kammade eller borstade mig.
Även min son har tagit bort irriterande födelsemärken i huvudet och i nacken precis där en eventuell halskedja eller halslinning skaver.
De var ofarliga men blödde emellanåt för att man kom så lätt åt dem.
/Maria

Ibland kan ju märken sitta så att man lätt kommer emot. Vid kamning eller av bhband osv.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!