Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 12346 ggr
examynia
65

vad mot värmeutslag?

jag får lätt värmeutslag under brösten nu när de är varmt å när jag tränar.

de leder till att de kliar å svider.

nån som  vet någon bra kräm eller vad man kan göra för att minska både klåda,sveda å rådnader?

[Fröken P]
1

det är inte svamp du har fått då? när jag får värmeutslag på brösten så kliar det inte, de liksom bara finns där Flört

Maria
0

Har du möjlighet så peta under någon bommullsnäsduk eller kompress så att det inte blir hud mot hud så att säga utan kommer lite luft emellan.

/Maria

[Fröken P]
0

Badda med alsollösning kanske? Hur ser utslagen ut?

mongu
0

Absolut bäst är att hålla det så torrt som det bara går och göra som Bumbleboo säger att ha en kompress eller bomullsnäsduk mellan.

Att lufta och undvika hud mot hud.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

examynia
0

nä tror att de är värmeutslag.. för får mellan fläsket vid magen åxå ibland.. men värst under brösten då bhn ligger där å nöter å värmer åxå.

kan sånt där babypuder fungera? att ta typ nä rman kommer hem osv?

[Fröken P]
0

OM det skulle vara svamp så,behöver du en kräm, daktacort, sen hålla det torrt.

Maria
2

Risken är bara att puder klumpar sig om du blir svettig igen men visst kan det lindra om det svider men då ska det vara alldeles torrt när du använder det.

Försök att använd en BH av bomull och inga byglar eller liknande.

/Maria

examynia
0

#6 ja blir de inte bättre så få rjag kolla upp de helt klart=)

#7 okej.. kan dock inte använda utan byglar för då kan jag lika gärna vara utan för då hängr dom till knäna:O

men hålla torrt är de som gäller iaf? så inga krämer att smörja på iaf då.. å sen så att hud inte ligger mot hud..?

tack=)

Maria
0

Du kan inte ha någon sådan där sport BH som håller åt när man joggar till exempel. Jag har sett sådana i bomull som har ett kryss över ryggen för just storbystade.

/Maria

[Fröken P]
0

hur ser utslagen ut, som finnar med var i, röda prickar, eller kanske röda märken som känns fuktiga, kanske är fel ord, men inte helt torra ialla fall. när jag hade svamp så såg det ut som röda blåmärken, inte som finnar eller annat, och det tog några veckor att bli av med det helt. det är ett litet helsicke för oss med tung byst i värmen, så därför har jag tänkt att reducera dem. (för nack/axelvärk med)

examynia
0

jag har letat som en besatt efter en sån men hittar ingen som passar till mig:( villha en när jag rider åxå men verkar svårt att hitta nån i min storlek..

köpte sån där dom gjorde reklam för på tvins.. snacka om att inte hålla vad dom lovar.. så synd för de hade varit perfekt men var inte alls som dom lovade så fick skicka tillbaka.. som sagt vill itne att dom ska hänga ner utan vill ju ha stöd i..

för jag är itne bara storbystad utan stor runtom åxå:-/

[Fröken P]
0

#11  samma här, det är inte lätt att hålla det torrt därunder. jag kan tyvärr inte använda bygel, så det blir snabbt ofräscht med bara mjukis..

examynia
0

okej ja de är inte lätt.. frågan är vad man kan hitta en bra sport bh som man kan ha.. om man både är kraftig å har stora bröst..