Återkommande problem med acne/bölder
Jag har under flera år haft problem med att jag får acne/stora bölder i hårbotten (även i ansikte/rygg, men hårbotten är värst). Detär som värst under mensen för att sedan lugna ner sig när mensen är slut och lagom när det är borta så kommer det tillbaka igen och är som värst vid mens och så rullar det på.
Jag har ätit tetralysal en lång period utan resultat och har sedan ätit roaccutan i två omgångar första gången för två år sedan och andra gången avslutade jag för någon månad sedan. Efter första gången var problemet borta 2-3 månader innan det återkom. Nu har det redan börjat komma tillbaka trots att jag bara haft mens en gång sedan jag slutade med roaccutan..
Det är verkligen jättejobbigt och när det är som värst så har jag så ont att jag inte kan sova eftersom jag inte kan lägga ner huvudet. Vad kan jag göra åt problemet, jag kan ju inte äta roaccutan hela livet…Skulle p-piller vara en ídé, för slipper jag mensen kanske problemet försvinner också?
De flesta P-piller tar inte bort mensen. Men det finns de som kan göra det, kanske kan vara värt att prova. Vad säger läkarna?
Nu har jag inte vart hos läkarna efter jag avslutade roaccutan senaste gången men fortsätter det bli värre så får jag kontakta dom igen (nu är det ändå på en ok nivå men jag vill inte ha så som det var tidigare…). Jag har dock nyss flyttat så jag kan inte gå till min gamla hudläkare så vet inte om jag kommer få "börja om"