Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 9490 ggr
Ladydragon
2012-06-09 12:04
0

Knöl under tungan!

vaknade häromdagen med svullna lymkörtlar på halsen lite feber och något så otroligt ont i tungan…
tog väl halva dagen innan jag insåg att jag har en hård liten knöl under tungan den syns inte men känns och är otroligt öm
tungan känns även svullen och jag har mycket svårt att röra på tungan den känns för stor och för kort Obestämd äta går sådär försöker hålla mig till mjuka saker och ta små tuggor

tänkte först på Afte för det har jag problem med till och från men det blir ju fort ett stort grönt sår och inte alls såhär

någon som har en idé vad det kan vara och om det finns nåt jag kan lindra smärtan på?

frågan är oxå om det blir värre eller inte går över vart vänder jag mig då? tandläkaren? vårdcentralen? ÖronNäsaHals mottagningen?

plutopellis
2012-06-09 13:30
0

Låter som förkylningsblåsa, jag får ofta blåsor i munnen när jag är förkyld.. Skölj med munskölj eller hexident eller liknande så brukar det ge med sig ganska snabbt Glad men om det inte gör det är det ju något annat och då får du söka vård! Vårdcentralen kan man ju alltid ringa och då säger de till om det istället är tandläkaren du bör ringa Glad

Maria
2012-06-09 13:54
0

Du ska nog vända dig till din vårdcentral i första hand. Detta är inget för tandläkaren och till öron/näs/hals behöver man oftast remiss.

/Maria

Marinas Mix
2012-06-09 15:18
0

1177.se eller ring dem

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_