Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettbarns-hälsa
Läst 1851 ggr
Lawenda
0

Vad beror det på?!

Jag vet inte riktigt vart jag ska publicera detta men jag tänkte att det här kunde passa helt okej. 
Det är nämligen så att jag blivit betydligt tröttare på senaste tiden, speciellt när jag äter. Jag har väl alltid behövt käka långsamma kolhydrater men nu har det blivit helt knäppt.
När jag äter mat med mycket kolhydrater så är jag HELT slut, och kan ligga helt utmattad på sängen, där (som igår) en sån simpel sak som att borsta håret gjorde mig helt uttorkad (min hals brände och jag blev tvungen att dricka massor av vatten), plus att jag behövde gå på toa.
Det låter som diabetes hörde jag från massa personer, så jag tog mig till vårdcentralen men där fick jag veta att jag inte hade någon diabetes eller var påväg att utveckla men jag skulle hem och "vänta". Jag kan knappast påstå att det blivit bättre, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra! Om jag äter normalt blir jag utmattad och nu är det ansträngande att lyfta på armarna för att skriva på tngentbordet. Jag är trött ständigt och blir väldigt törstig…
Jag sover normalt och jag äter vanligt!

Maria
0

Du kanske skulle försöka att dela upp dina måltider på fler mindre mål per dag.

Många gånger kan man bli helt färdig efter en stadig lunch till exempel. Försök att äta mindre kolhydrater om du misstänker att det är boven och se vad som händer.

Tog de fler prover på dig än att kolla sockret?

Ett lågt Hb (blodvärde kan göra dig trött) och en massa andra brister också givetvis.

/Maria

mongu
0

Håller med om att du ska dela upp dina måltider så det inte blir för mäktigt på en gång.

Man behöver ta fasteprover för att helt utesluta diabetes. Dessutom en del andra prover gärna mer än vid ett tillfälle.

Så om du inte mår bättre av att se över din matrutin så kontakta VC igen.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!