Behandlingar som fungerar - eller inte
hittade denna gamla artikel i aftonbladet vad gäller olika behandlingar mot bl.a. allergier och smärta.http://www.aftonbladet.se/halsa/vark/article12597340.ab
Jag tycker det är väldigt irriterande att man försöker göra sig en hacka på något som inte är kliniskt bevisat eller undersökt och utlovar en massa som kanske inte stämmer.
Boken "Salvekvick och kvacksalveri" är läsväd.
Det alla hemskaste är när människor med dödliga sjukdommar belånar hem och hus för att finansiera behandlingar som kanske inte ens förlänger livet.
/Maria
#1 det är falsk marknadsföring, att utlova något som sedan inte stämmer, sen kan ju företagen formulera text så att man ska tro att det fungerar, men man gör det på egen risk och att det kanske inte fungerar.
jag förstår att folk griper minsta halmstrå om man mår väldigt dåligt. visst kan någon bli hjälpt, under undantag sker.
100% behöver inte bli hjälpta för att överbevisa mig, men närapå
men då ska det vara bevisat, dokumenterat.
är det ofarliga saker som landstinget vill prova om det fungerar, fine, men jag vill inte betala många sköna tusenlappar för något som KAN fungera, lindra min värk. då vill jag ha garanti på bestående resultat.
akupunktur är en sak som jag aldrig skulle betala flera tusen för privat, har testat det inom sjukvården och det hjälpte inte mig, tvärtom nästan. jag fick mer ont.
alla blir ju inte hjälpta av det men många, annars skulle ju inte landstingen använda sig av det. men jag säger som jag brukar, är det någon som blir hjälpt av alternativa behandlingar, så är det ju bara bra! men påstå inte att alla andra också blir det.
#2 Inte kan jag se att Bumbleboo påstår något i sitt inlägg, om det är så du vill påskinna att hon gjort.
Men jag håller med bumbleboo totalt i hennes skrivna inlägg.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#3 men det har jag väl inte skrivit att hon gjort? och inte har jag velat påstå det heller.
#4 I så fall ska jag vara den första och be om ursäkt.
#5 ingen fara, jag blev lite snopen bara 
#6 Hoppas den är mottagen!
Jag blir så rent ut sagt blind då jag läser om läkar våden ibland. Då som jag skrev farit en del illa ut inom familjen, Ett slutade med dödsfall. Vilket gör så ont än i dag.
#7 jaja, men självklart!
vi tolkar texter olika, och det är väl lite charmen med det hela också, så att det blir diskussioner.
jättetråkigt att du har så negativa erfarenheter.. jag har också såna, men inte lika illa som du. 
Men vi får försöka komma ihåg ljusglimtar både i minnen och inom läkarvården. Kan berätta att den läkaren som gjorde det jag skrev om blev fälld för vållande til annans död. Men det läker inte såren.
#9 det förstår jag att det inte gör, men det är väl en liten liten tröst att denne blev fälld i alla fall.
#10 Yepp.. men nu lämnar jag detta ämne.. Hoppas du inte misstycker.
#11 japp, nu kör vi onT igen