Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmotion-och-rörelse
Läst 2151 ggr
Emelie-E
0

Vill börja träna

Hur och vad kan man träna när man som jag är ensam med en son dagarna i enda? Jag vill börja röra på mig, använda kroppen och gärna gå ner de där kilorna jag lyckats få de senaste månaderna, men jag vet inte hur. Jag brukar gå promenader med sonen några gånger i veckan men känner att det inte räcker. Vill röra mig mer. Har ni några tips på vad man kan göra? Jag kan inte gå på gym och sånt då jag som sagt har min son.

Maja2
0

Det finns massor med övningar du kan göra hemma :)  Både med och utan tyngder. Har du inga hantlar kan du göra egna genom att fylla stora petflaskor med vatten till att börja med, men sedan med sand och vatten. En 2-liters petflaska kan du fylla så att den väger 4 kg :)

Benböj, utfall, situps i alla möjliga former, ryggövningar, bicepscurls, tricepsövningar, Allt går att göra hemma :)

Emelie-E
0

Tack :) Vet du om det finns någon bra hemsida eller liknande som har bilder och förklaringar till de övningar du föreslog? :)

Maja2
0

oj, det finns många sidor …   www.tranahemma.com  är en .. men om du googlar på Träna hemma tex, så hittar du mycket :) Lycka till!

plutopellis
0

Hur gammal är sonen? Vissa gym har barnvakt och är han riktigt liten finns det de gym som kör mammaträning, då har man med bebisen på passet Glad har själv inte testat men ett tips. Sen finns det ju de tokar som springer med vagnen, jag orkar knappt gå med vår på grund av mina handleder så har aldrig provat Obestämd lycka till!

[Vargöga]
0

Blogilates har en fin hemsida med en massa övningar. Finns även videos så man kan se hur övningarna går till. Allt är på engelska.

stillness
0

Dansa till musik,

Göra som ovan här har skrivit, träna hemma

knäböj,

armhävningar

Pilates** Rekommenderar jag starkt

Lycka till

Aranea
0

Jag kör Insanity, passar mig jättebra. Behöver ingenting mer än dryck och en handduk =) Om min son är vaken får han sitta i barnstolen så att han inte råkar komma ivägen.

Jag är aktiv utanför hemmet också så jag tränar inte Insanity varje dag (som man kan om man följer schemat).

Sök på Insanity Shaun T.