Akut hjälp, sockerberoende.
Jag behöver verkligen hjälp. jag har ett sockerberoende som heter duga.
Jag hade tänkt frågat barnmorskan idag om hur man kan bli kvitt sockerberoendet men det hade jag inte i min tanke då.
Jag har alltid Chips/godis hemma. Jag vet inte alls vad jag ska göra åt detta. Jag har testat Krom tabletterna, men det funkar inte så där jätte bra.. :(
Är det någon som har nått tips till mig? Jag är inte den person som bara kan sluta med saker :(
Jag vill verkligen inte få diabetes, så jag måste få ett slut på mitt godisätande. HJÄLP!
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Jag blev av med mitt sockerberoende med hjälp av lågkolhydratkost. Det har hjälpt många :)
När man drar ner på kolhydraterna och ökar på det naturliga fettet så slipper man att blodsockret åker upp och ner, och därmed också suget.
Om du tycker att det låter intressant kan du gå in på Kolhydrater i Fokus. Där finns massor av info och många som äter denna kost.
Dessvärre bor jag inte ensam. Och jag vet inte hur jag ska göra för att få det att funka isf..
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Vad du kan testa är om ditt blodsocker åker berg och dalbanor under dagen.
Testa att äta på regelbundna tider, mycket grönsaker och frukt under dagen.
Personligen har jag fått rådet att INTE försöka sluta. Men att äta bra under dagen. Då torde också sockersuga ge med sig. Det är en lång process dock. För mig handlar det om min depression som gör att jag helt enkelt inte kan banta, för jag blir jättenere och det funkar inte alls. Går tom upp i vikt när jag försöker banta..
För mig fungerar ingen press bättre, då äter jag helt enkelt mindre. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#0 Du kan inte bli diabetiker på grund av att du äter sötsaker det blir man av andra orsaker
Gå in på Beroende i fokus där finns det flera med sockerberoende och där kan du säker få en hel del tipps av andra i samma situation
#0 Du kan inte bli diabetiker på grund av att du äter sötsaker det blir man av andra orsaker
Gå in på Beroende i fokus där finns det flera med sockerberoende och där kan du säker få en hel del tipps av andra i samma situation

Krom tabletter funkar inte så ofta. Du får ett sötsug om du har brist på krom men faktum är att få människor har brist på det. Ät bra mat och unna dig på helgen….kan vara jobbigt i början (el det är det) Jag slutade äta godis och att röka på samma gång….
Jag ville bara gråta och trodde att livet var slut. Men det går ju över, nu äter jag lite godis på helgen. Röker gör jag dock aldrig och såhär har jag levt i 1,5 år nu. Det går om man bara vill och orkar kämpa.
Ja ett bra tips är att äta en dag i veckan allt man är sugen på. Då vet man att man har en dag att se fram emot. Det tar ca 14 dagar att bli av med ett sockerbehov (arbetar själv med ätstörningar) men då måste man kämpa till 100% och det är ju ofta det som är problemet. Man kan börja med en dag i veckan och så småningpm en dag i månaden. Och naturligtvis äta sunt för övrigt.
Börja att träna Core övningar tex
Spinning, Jogging etc Otroligt bra!!
alltså träna fysiskt, ersätt socker med frukt finns massa goda bär etc i butikerna eller varför inte plocka själv snart i solen.
Ät framför allt NÄRINGSRIK mat, Fibrer etc så du håller dig mätt och inte hungrig igen lika snabbt så du kan falla dit o ta godis.
Planera dina måltider för dagen
Fockusera på ditt nya mål och sträva efter det även om du få rmotgångar så fortsätt kämpa
Ta med en banan i väskan eller 2 äpplen
detta är skydd emot att ta o köpa choklad etc när man e hungrig.
Se på videos om hur dåligt socker samt fett(choklad,kakor etc) gör din kropp
det motiverar mig en heldel, Socker tömmer bla kroppen på mineraler samt stänger ner immunförsvaret.
Socker är verkligen en drog, men det handlar om att omprogrammera sig. samhället bombarderar oss med Socker och osunda vanor men man får ta små steg och Gå sin väg.
:)