Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 3131 ggr
[Vargöga]
0

Sötningemedel är verkligen inte bra.

Jag har inte druckit Pepsi Max på lite mer än två veckor men köpte mig en stor flaska igår och jösses vad jag får springa på toaletten. Klarar verkligen inte av sötningsmedel då jag druckit massvis i massor av år. En liten och jag blir dålig direkt.

Varför var jag så dum att köpa en hel stor flaska för? Skrikandes

Leffe
0

Jag tror inte det är enbart sötningsmedlet som är orsaken till toaeltt besöken. Det är snarare vätskan med allt vad det innehålle i den stora flaskan det beror på

Maria
0

Jag tror också snarare att det handlar om vätskemängden.

/Maria

mongu
0

Har samma tro jag för dricker man mycket så kissar man mycket osv. En evig rundgång.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Vargöga]
0

Jag snackar inte om att kissa utan att skita. Sprang ett flertalet gånger och sket. Flört

Maria
0

Aha, det var en annan sak.

Då gäller det att låta bli Pepsi MaxFlört

/Maria

[Vargöga]
0

Jo verkligen. Skulle bara testa och den större flaskan var billigare än en liten. Hmm. Nä ingen mer Pepsi Max. Magen är i uppror ännu så här dagen efter. Flört

DesK
0

Det är inte ovanligt att sötningsmedel har denna negativa effekt, sen blir det inte bättre av alla andra tillsatser som de flesta läsk och saftsorter innehåller.

Vill du ha dricka med kolsyra i, rekommenderar jag att du köper en kolsyremaskin och gör kolsyrat vatten, som du smaksätter med juice av valfri sort Glad

Hoppas att din mage snart blir bättre!

/Désirée

[Vargöga]
0

Tack. har svårt med kolsyrat vatten. Dricker nog vanligt vatten eller te (utan socker) härdanefter. Kanske lite saft med socker i. Det är sötman jag är ute efter. Flört

Leffe
1

Jag dricker mycket vatten där jag blandat i koncentrerad citron- och limejuice

[Vargöga]
0

Nä ingen läsk eller saft med sötningsmedel får mig inte. Äntligen kan jag äta utan att behöva tömma tarmen. Magen är fortfarande i uppror men jag fick åtminstone behålla maten.

Den hårda läxan är uppskriven av undertecknande. Skrikandes

Ladydragon
2

det finns oxå receptifria tabletter receptritt på Apoteket som lindrar Diarrén

får oxå problem med diaré och fruktansvärda magsmärtor av sötningsmedel

så fastän det kanske inte är så nyttigt så håller jag mig till alternativ som innehåller vanligt socker istället

Fridaaaa
0

Tror inte att det är sötningsmedlet
Dricker själv Pepsi, och jag har känslig mage och reagerar inte på det.
Tror det är något annat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Vargöga]
0

Men jag vet att det är sötningsmedlet som bråkar med mig och har gjort ett tag. Flört

[Fröken P]
0

jag blir också kaputt i magen av sötningsmedel, så jag dricker ingen lightdricka alls. sen denna Fun Light, den är ju katastrofal, bara smakämnen och en massa sötningsmedel, den ger mig verkligen klåda i mun och hals.

[Vargöga]
0

Mmm. Enda lightdryck som jag druckit är Pepsi Max. Annars vill jag nog har riktigt socker. Men jag är ingen saftdrickare heller utan det är te som gäller (utan socker).

[Fröken P]
0

jag dricker saft, men det ska vara väldigt svagt, typ bara färgat, men jag dricker vatten också. mjölk är gott nu med, när jag börjat med laktosfri Flört

läste lite om fun light och vad de olika smakerna innehåller, och kan inte förstå att folk stoppar i sig det där.. då måste ju vatten eller vanlig saft vara mycket bättre, naturligare.

[Vargöga]
0

Jag håller med.