Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 26054 ggr
Imitra
1

Petat tops för långt i örat.

Just det gjorde jag för en vecka sen.

Slog lock för örat och det har inte försvunnit!

Nu gör det jätteont och jag undrar om någon vet vad jag ska göra?

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

Anders 50
0

Ring vårdcentralen till exempel.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[YlvaP]
0

Ja du det har jag också gjort. Tror inte det finns något att göra om det inte är så att du tryckt in vax längre bak i gången. Kanske en öronsköjlning skulle hjälpa.

Halvdansken
0

Har du provat att tryckutjämna? Hålla för näsan och blåsa ut? Annars håller jag med om att du ska kolla det. Du kan ha skadat trumhinnan.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Imitra
0

#3. När jag gjorde det var det så svullet att det tjöt i örat när luften försökte komma ut (även min sambo hörde)

Så fick åka till vc och det var uppsvullet och lite inflammerat, fick en avsvällande salva och värktabletter Glad

Madamej.blogg.se

Karmatarerskanise
0

Har ni inte lärt er att man inte ska använda tops :)
Det skapar mer vax, och så kan det ske som det gjorde för dig.

[Tassy]
1

Man ska bara peta i örat med sin egen armbåge! Inget annat Skrattande

För att få bort vax rekommenderar jag öronljus av god kvalité (finns tyvärr någon riktigt eländig sort också med massa stinkande aromer och som skaver hemskt i örat. Inte heller blir det rent).

Anders 50
2

Och absolut inte blåsa med tryckluft från andra hållet!!  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Karmatarerskanise
0

#7 Flört

[Sisa]
0

Gjorde samma sak en gång..då var jag till vårdcentralen och "dammsög" örat! Glad

Imitra
2

Hmm det gör inte ont i mitt öra längre men det är liksom fortfarande lock i örat :(

Madamej.blogg.se

[Sisa]
0

Jag hörde inget förrän jag fått bort det helt..tycker du ska söka hjälp! Glad

Karmatarerskanise
0

#10 Gå till vårdcentralen.

Imitra
0

Jag var ju till VC, det var inget i örat utan bara uppsvällt, fick ju en salva jag skulle ha under helgen, men det har ändå inte släppt helt..

Vet inte om det släppt lite i taget eller om jag bara vant mig vid locket nu, då jag inbillar mig att det blivit lite bättre..

Madamej.blogg.se

Ladydragon
0

det kan oxå vara så att salvan du fick inte hjälpte…

tror ett besök till på vårdcentralen vore en god idé det är ju omöjligt att själv se hur det ser ut inuti öronen

jag vill inte skrämma dig men det kan ta ett tag innan du får ordning på det 
jag va en sån där som petade med tops i öronen i tid och otid främst för att det kliade i öronen och det slutade med först en väldigt ilsken örongångsinflammation och sedan svårt eksem och svullnad och det tog 4 läkarbesök och ett antal salvor och pencillin kurer att få ordning på öronen igen

och vad du än gör så låt bli topsen för det förvärrar bara saken

Elshira
0

En klasskompis gjorde samma sak, han lyckades dock få hår på trumhinnan också (han hörde då inte heller någ såklart). Då kolla upp det tycker jag absolut du ska göra

Hakuna matata!

Imitra
0

Och nu kan jag skämmigt nog erkänna att jag gjort samma sak igen.. men inte hjälper salvan denna gång :(

Madamej.blogg.se