Ramlade av hästen
Hej! igår ramlade jag av hästen i full gallop över ett hinder. åkte ner med huvudet före i backen och därefter kom ryggen på sniskan. Låg o kved i några minuter med världens huvudvärk och kunde knappt röra på kroppen. efter en stund kunde jag resa mig upp och fick tag i hästen som stod 100 meter bort. Började luffsa hemmåt och kände att huvudvärken lättade allt eftersom. Gjorde ont i ryggen men då kunde jag gå relativt normalt. Nu idag när jag vaknade upp kom jag knappt ur sängen, gör ont i hela nedre delen av ryggen och det smärtar ut i det högra benet så jag knappt kan stödja på det ibland. Har ont i huvudet också och känner mig lite illamående. Borde jag åka till sjukhuset eller? Envis som jag är tänker jag att jag kan vänta en dag till för att se om det blir bättre av sig självt, men om det inte blir det åker jag till sjukhuset. Vad skulle ni gjort?
Btw. Använd hjälm när ni rider, hade hjälm på mig (såklart) men den smällen utan hjälm hade jag nog inte klarat av så vidare bra!
Jag tycker absolut att du ska åka in så att de får "kolla igenom" dig så att inget allvarligare har hänt.
Ring åtminstone sjukvårdsupplysningen och berätta hur du mår.
/Maria
Håller med bumbleboo. Åk och kolla upp dig.

Du ska absolut åka in och kolla upp detta. Det skulle du gjort direkt igår när du föll av hästen.
Att landa så är en stor risk så egentligen skulle du åkt direkt till sjukhuset. Det är höga fall, fart osv som gör att traumat blir stort när man faller handlöst i backen med huvudet före.
Man ska aldrig vänta en dag. Var du ensam när du red? För jag tycker att nån borde hjälpt dig antingen med att kontakta dina föräldrar eller följt med dig in till sjukhus eller t.o.m. ringt en ambulans.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Nu har jag varit och kollat upp det! har en hjärnskakning och imorgon ska dom röntga nacke och huvud bara för att vara på den säkra sidan! Kroppen är "bara" mörbultad.
Har ramlat av förut men aldrig slagit mig såhär allvarligt. Som alltid tänker jag att det ska gå en stund för att se om det kan bli bättre av sig självt. Men ja du har väll rätt #3, borde kankse kollat upp det direkt utifall att det hade hänt något allvarligt i kroppen.