ta bort ärr på läppar?
jag har fått ärr på underläppen då jag fick solskador för ett antal år sen. jag blir ofta irriterad på det stället och det ser ju inte heller sådär jättesnyggt ut när det är ljust på läppen. är det någon som har liknande besvär och kanske t.o.m. har fixat det på något sätt? laser eller vad det nu kan vara? jag brukar smörja på Anti när det kliar som bäst, det dämpar klådan.

OJ! Inte visste jag att man kunde få så allvarliga solskador på läpparna att det besvärar i flera år. Har du visat upp det där för läkare? Han/hon kan nog säga vilken behandling som gör bäst nytta.
Nej jag har inte sökt för detta, men ska fråga då jag är hos läkare nästa gång.
Tycker det låter som en bra plan, att kolla upp det hos läkare.
#3 det är ju inte så att det är något akut precis. i tonåren fick jag ofta herpesblåsor där, och sen flera år senare när jag var till cypern så slarvade jag med solskydd och fick riktiga blåsor igen, och naturligtvis så är jag en sårskorpepillare och fick ärr efter det. men nu har jag inte haft några munsår på flera år. det är i rent kosmetiskt syfte som jag skulle vilja göra nåt åt det.
Men det är ju läkare som kan skicka dig vidare till eventuell borttagning.
Dessutom skriver du att du ofta blir irriterad på stället. Jag har många ärr, men de blir inte irriterade.
#5 med irriterat så menar jag att det kan klia lite om jag äter fet mat, det blir inte rött eller svullet på något vis. jag har andra ärr på kroppen som också kan klia, jag har dålig ärrbildning, keloid. så tyvärr så är det ingen idé att försöka ta bort de breda ärr jag har på armarna ex.vis.