Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 7073 ggr
[Vargöga]
0

Stygn på armen - när börja träna?

Jag fick två stygn på armen (behöver inte berätta varför) men jag skulle vilja träna och undrar när det är okej att träna. Tänkte mera på att stygnen inte kanske håller eller går upp.

Stygnen lades igår. Och träningen är styrketräning.

Karmatarerskanise
0

Sade inte läkaren hur lång tid du ska ta det lungt?

Min bror fick några stygn på ryggen, efter lite över en vecka togs stygnen bort, men såret gick upp igen när jag gick och skatade. Så träna inte på 2 veckor om det innebär mycket rörelse i själva armen. Men promenader och sånt kan du göra om någon dag skulle jag tro.

Maria
0

Det beror ju alldeles på var stygnen sitter. Är det vid en muskel som spänns så är det kanske inte så lämpligt men det känner du väl bäst själv var och när det stramar.

/Maria

[Vargöga]
0

Den ligger på en muskel.Stygnen tas om 8 dagar från och med igår.

Glömde fråga läkaren om detta nämligen. Var in till jouren igår.

Karmatarerskanise
0

JA, då bör du inte träna med den armen minst till stygnen tas, sedan får du fråga hur det ser ut att ha läkt och om de tycker att du kan träna.

[Vargöga]
0

Ja det skall jag göra nästa gång jag far dit.

mongu
0

Med två stygn  tror inte jag det är nån fara att träna måttligt. För jag misstänker att du inte kör nån stenhård träning utan mera för att hålla kroppen igång lite, eller hur?

Men undrar du så är det ju bättre att ringa till den mottagning som du var på. Då får du klara svar vilket är helt omöjligt för oss på ett forum att ge.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[Vargöga]
0

Nä så hårt tränar jag inte. ;-)

Carolalar
0

Ta en paus från styrkan och kör lite kondition i stället, det är ju kort tid stygnen ska vara kvar…

Lycka till //C