Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2756 ggr
Leffe
0

Känna sig pigg

Visst känner man sig mycket piggare nu när snön är borta och solen skiner. I alla fall gör jag det. Det är fortfarnade kallt, men står man där solen strålar nog känner man värmen från den.

Mitralis
1

Jag är en sån där tråkig människa som inte gillar våren. 
Det är brunt, grått och luktar hundskit.
Rullgrus som är lika halt att gå på som is. Grus i diken och på gräsmattor. Det dammar när det blåser, och blåser gör det. Solen är stark och gör ont i ögonen och dessutom så gör den att de skitiga fönstren synns. Alla andas nytänding och entusiasm och själv sitter man fast i "Same old, same old', fast allt annat börjar om på ny kula. 
Men frånsett det så är väll våren okej Glad

Maria
0

Haha, så olika vi är.

Jag kan hålla med er båda.

Jag gillar solen och värmen och att den sköna årstiden ligger framför en.

Däremot kan jag känna en viss vårstress. Kvällarna blir ljusare och det ställs större krav på att göra saker. trädgården ska rensas, planteras osv. vilket visserligen är ett kul jobb men jag kan känna en viss press.

Piggare brukar jag normalt bli men den här hjärntröttheten gör att jag känner mig som en zoombie för det mesta.

De dagar jag jobbar även om det är halvtid är jag totalt slut.

Ljusare är det i alla fall och snart är det PåskFlört

/Maria

Liz85
0

Det jag mest längtar till på våren är när de får bort allt grus. Inte för att jag tycker det är halt eller så att gå på utan för att så fort gruset är bortsopat kan man börja åka inlines. Skrattande

siberlina
0

jag tycker  det  är kallt   och ute snöar det

signemo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JA visst blir man piggare. Men som du skriver Bumblebo så  sätter man mer krav på sig själv också att fixa saker.

Man vill att solen skall skina var dag. Den höga friska luften på våren är härlig.

Att sitta med en kopp kaffe på farstukbisten är härligt.

SKrattare lite åt mig själv. Pigg är inte rätta ordet idag. Jag som aldrig brukar vara förkyld har åkt på min andra omgång i vår. Och i vanlig ordning så kommer det när jag skall vara ledig. Vilket i och för sig är bra..

Det är typiskt påskväder här, dvs inte sol.

Men då får man vara sol själv.

Kram på Er

Var rädda om varandra

Namiko
0

Här är det länge kvar innan snön försvinner, det som gör mig pigg på våren är att solen går upp tidigare. I morse vaknade jag i soluppgången med solen i ögonen, lite för tidigt men det är mysigt ändå. Sover sällan längre än till 8 om solen är framme och slipper känna mig seg på mornarna.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.