Bvitamin, öljäst, pantotentabletter?
Är nyfiken på att köpa pantotentabletter(bifogar bild), det ska tydligen hjälpa mot rosacea.
Sen läser jag att det är vitamin B som finns i tabletterna. Och undrar därför om skillnaden mot öljäst, som säljs i hälsokostbutiker?
Någon som provat och vill dela med sig av erfarenheter?
medde redigerar
Jag har lyft bort bilden som låg i inlägget. Bilder bryter mot upphovsrätten, och därav ej okey att andvända.
Mvh medde
Jag har aldrig hört att dessa tabletter skulle hjälpa mot rosacea. Könner flera som har det och ingen har nämt dom, utan anavänder en bra salva som verkligen hjälper.
Men kan ju inte vara hundra, men tveksam då det behövs antinflamatoriskt i salvan. Då det blir ganska "elaka" stundatls röda blemor
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Om det är de jag tror så innehåller de B3 som är kärlvidgande , kanske inte så bra vid rosacea.
Jag har heller aldrig hört att de ska hjälpa vid Rosacea. Däremot sägs B-vitaminer vara bra för huden, hår och naglar men Rosacea är ju en hudsjukdom.
Däremot har krämen Rosazol släppts. Den var tidigare på recept men säljs numera receptfritt och den är för behandling av just Rosacea.
25 gram kostar ungefär 250 kronor.
/Maria