Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2354 ggr
noraa
0

går man upp i vikt?:O

Hej nu undrar jag går man upp i vikt av att äta jätte jätte lite choklad\godis varje dag?

aså menar verkligen jätte jättte lite? :)

[Gabriella01]
0

Ja, om du fortsätter så ett tag så kan ju gå upp i vikt ja. Men man ska helst bara äta godis på helger.

noraa
0

#1 jag har nu bara gjort det 3 dagar…:\

noraa
0

känner ett kraftigt sug kan bero på att jag har mens ! :\men har ju inte ätit mycket alls

Halvdansken
0

Vad är jätte jätte lite för dig?

Man blir ofta sugen på sött när man ska ha mens. Och man lägger också gärna på sig ett par kilo i vatten på samma gång. Så fungerar kvinnor.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

noraa
0

#4 Jätte lite för mig är bara en tugga 2 tuggor från en choklad kaka :)

oc nästa dag en haöv bulle:)

Karmatarerskanise
1

OM det gäller så lite och du äter bra annars så tror jag inte du kommer gå upp i vikt.

noraa
0

skönt att höra o ja det är bara så lite :)

Ketang
0

Det handlar egentligen inte så mycket om hur mycket godis du äter utan hur mycket du rör dig och äter i övrigt. Tränar du 3dagar/vecka och äter nyttig mat var 3é-4é timme så lär du inte gå upp i vikt av två bitar godis om dagen.

Sitter du emot stilla mycket och rör dig väldigt lite, äter onyttigt och dålig mat så går du ju upp i vikt av det, lägger du då på lite godis varje dag så går du upp ännu mer.

Så, i verkligheten måste man se till hela dagen, hur mycket man rör sig/äter osv.

Elshira
0

Får du i dig för mycket energi (kalorier) så kommer du gå upp vad du än äter. Men äter du bra mat annars och inte går upp i vikt så kommer någon chokladbit om dagen inte göra någon skillnad :)

Men då vill det ju till att man kan hålla sig till just någon bit bara och inte en halv kaka. Gör man det är det inga problem!^^

Hakuna matata!

noraa
0

Jag rör på mig mycket väldigt ofta , tränar varannan dag ibland varje dag , tränar flera timmar om dagen och förövrigt går mycket ute \skolan och allt