Länken fungerar för mig men jag är fortfarande av den åsikten at allt vad piller och annat som marknadsförs som "undermedel" ska man passa sig för. Jag tror helt enkelt inte på det.
/Maria

Nä jag tror ju inte heller. Men är av den åsikten att man kanske inte kan dissa allt rakt av för att det låter skumt osv. Vore himla intressant att höra om någon har erfarenhet eller känner någon som provat! Jag har en kompis som fick tabletter utskrivna av läkare för att gå ner i vikt innan en magsäcks förminskning. Och dom fungerade. Så visst finns det fungerande tabletter.

Kanske ska förtydliga mig. Det är alltså dessa tabletter som länken handlar om jag är skeptisk till. Inte alla.
Visst finns det fungerande medicin men då ska man också gå under läkarkontroll och som sagt så är dessa på recept.
/Maria
Uh. Det finns faktiskt piller som höjer ämnesomsättningen och därmed förbränningen - även piller som hindrar tarmarna från att ta upp fett. Hur vida dessa fungerar? Jag vet inte.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking

Jag är ju ganska skeptisk till läkemedelsverket så jag har svårt att tro att dom har alla lösningar och att det bara är deras piller som fungerar. Varför skulle inte andra kunna lyckas?
#7 Läkemedelsverket är ju den intsans som godkänner läkemedel och där ingår även naturläkemedel. För att få säljas som läkemedel så måste Läkemedelsverket godkänna alla preparat.
Så det handlar ju inte om "deras" piller. Läkemedelsverket är inga som säljer några produkter eller marknadsför något. Utan de testar andra företags produkter för att de ska hålla kraven vi har i Sverige.
Själv skulle jag inte våga äta något som inte är godkännt. Det har ju visat sig att många preparat innehållit både gifter eller varit helt verkningslösa.
/Maria

Det vet jag. Vad jag menar är att det är inte bara deras preparat som godkänns som är okej. Det finns andra företag som kan godkänna preparat som kan vara minst lika bra. Läkemedelsverket godkänner inte alla preparat heller, dom tar ju ex inte in preparat som inte är läkemedel.
Sen är det ju faktiskt allmänt kännt att dom godkänner läkemedel som inte är ett dugg bra också. Därför har jag inte något till övers för dom….
#9 Vilka andra företag kan godkänna preparat som utger sig för att vara läkemedel?
Det är klart att de inte tar in annat än preparat som inte är läkemedel. Det heter ju läkemedelsverket
Naturläkemedel hanteras av Läkemedelsverket, medan kosttillskott är livsmedel och därmed ingår i Livsmedelsverkets ansvarsområde.
Många blandar ihop begreppen kosttillskott och naturläkemedel.
/Maria

Allt sker inte i sverige. Självklart finns det massor med andra företag i världen som godkänner läkemedel som ska ut på marknaden. Sverige är yttepyttelitet.
Och ang naturläkemedel då så undrar jag ju varför inget sånt skulle kunna ha verkar. Varför måste det bara vara recept eller "kontrollerat på ett visst ställe" som faktiskt har effekt?
Vsst finns det andra företag i världen som godkänner läkemedel men för att få säljas i Sverige så måste de vara godkända av Läkemedelsverket oavsett om det är skolmedicin eller naturläkemedel.
Det finns väl inget som säger att okontrollerade produkter inte skulle ha effekt men samtidigt så är det ju bara en chansning. Man vet inte vad de verkligen innehåller och själv skulle jag inte våga prova.
/Maria

#12 Nu var ju min fråga om det är någon som vet om detta preparat fungerar eller inte. Vem som godkänt det har ingen betydelse för för min del. Det skulle kunna ha varit ex norska motsvarigheten till vårt svenska läkemedelsverk, det betyder ju faktiskt inte att det är varken farligt att använda eller verkningslöst. Sen stämmer det inte att det måste godkännas av läkemedelsverket för att få säljas i sveriga. Men det får inte säljas som just läkemedel.
Läkemedelsverket har för övrigt godkänt preparat som varit mindre bra, så att lita på dom gör jag bara inte.
OK
/Maria
Tyvärr. Men självklart skriver de gott om det för att tjäna pengar på de desperata stackare som griper efter halmstrån.