sluta producera saliv?
Hej, jag har ett litet problem, jag producerar mycket saliv, troligen mycket mer än "vanliga människor"
Och detta stör mig eftersom jag vill gjärna göra en sak som heter "OBE" och för att göra OBE så måste jag ligga ner helt stilla och inte röra mig alls, och detta blir då ett problem eftersom jag måste svälja hela tiden.
Så har ni några tips på hur jag ska göra för att inte producera så mycket saliv hela tiden?
Så som det är just nu så måste jag spotta minst 3 gånger varenda minut. För det blir nästan som en liten mini sjö i min mun :P
(Har läst att det hjälper att inte svälja saliv, det är därför jag spottar ut det.)

Nu blev jag tveksam till om din fråga är seriöst menad.
Hur skulle det bli om man inte hade saliv i munnen? Fundera på det.
Spottar du ut saliven, måste kroppen troligen producera mer saliv för att du inte ska torka ihop i mun och svalg. Jag föreslår att du slutar upp att spotta. Det har blivit ett onödigt beteende, som säkert kan tränas bort.
Jag började spotta idag så det är inte alls svårt att sluta med det, jag har ganska svårt med att spotta tillockmed för det är ganska äckligt…
Fast jag menade inte sluta producera det som i att det försvinner helt och hållet. Bara så att det inte producerar så mycket som det gör nu. Typ minska det lite..
vore bra om du kunde förklara vad OBE är för något?
Sluta att spotta.
För det första så behövs det inte och för det andra är det äckligt
Saliven är viktig när man äter och den är viktig för tänderna.
Håller med om att du får gärna förklara vad OBE är för någonting?
/Maria

Får en känsla av att du driver med oss. Du skrev att du var tvungen att spotta ut saliv för att det var så mycket. I nästa inlägg kommer att du började spotta idag?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Jag tycker inte att det är snällt att på det här sättet ifrågasätta en person som ber om hjälp.
Misstänker att OBE är en förkortning av _out-of-body experience.
_Som svar på TS fråga har har jag tyvärr inte mer att komma med än att man kan ringa sjukvårdsupplysningen och fråga.
Hoppas att det löser sig för dej 
#5 jag visste inte att klockan var över 12 därför skrev jag "idag"
Och OBE står för som Mitralis säger "out-of-body experience"
ni kan söka på google om vad det är ;)