Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: alternativmedicin
Läst 18108 ggr
Gusan
107

Lite frågor om Ph-kalk, Björkaska och Brännässla

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har lite problem med att välja om jag ska ta PH-kalk eller Björkaska, någon som har bra kunskaper som kan hjälpa mig? Vilket är bättre?

Kan man äta det hur länge som helst, eller äter man det som kur?

Är det risk att man får i sig för mkt av ngt tex mineraler, om man äter ngt av det + brännässla?

Halvdansken
0

Varför ska du ta det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Gusan
1

Bla för att minska surheten i kroppen och det ska visst vara bra mot en massa annat också men jag skulle vilja veta vilket som är bättre.

Maria
0

Mineraler är något som lagras i kroppen så man ska se till att inte överdosera.

Fråga någon i en Häslokostbutik om detta för det är ju där det säljs.

/Maria

KennyEdh
1

Hejsan!

Först vill jag påpeka att mineraler lagras som sagt i kroppen, däremot beöver du inte oroa dig över det, tablettform (syntetisk) vitamin/mineraltablett däremot är VÄLDIGT lätt att överdosera eftersom upptaget inte går på kroppens villkor. Däremot vid naturlig väg så som nässla/nypon/kalk så är det inga större problem. Däremot vore det att slänga pengarna i sjön att inta mer än 3msk/dag.

pH-Kalk och Björkaska tillsammans är riktigt bra och hjälper i stort sätt mot de mesta. Till 1kg pH-Kalk blandar man i 1 rågad msk Björkaska och skakar om.

Eller så förbereder man Björkaskan på sidan av och dricker den.

pH-Kalk kan du äta hur länge som helst. Björkaska ska man vara lite mer försiktig med, men sålänge man har ett besvär som detta återställer så ska det inte vara några problem att inta detta.

Nässla/Nypon/Kalk kan du alltså inta livet ut för att även återuppbygga och motverka sjukdomar/förslitningar/åkommor/allergier osv.

Vid besvär/sjukdom osv ökar man dosen, och när dessa försvunnit och man känner sig frisk sänker man till en startdosering och håller sig där. Men vid hård träning/menstruationer/banting osv kan man inta en högre dos eftersom så mycket vitaminer och mineraler spolas ut under just den perioden.

// Kenny Edh @ pH-Hälsa

[Maine]
0

#0  Varför inte gå till vårdcentralen eller liknande och ta prover för att se om du behöver några tillskott?

Personligen så stoppar jag inte i mig något jag inte är i behov av.

Medel som "ska vara bra", det vill jag ha vetenskapliga källor på.

#4  Att medlet MOTVERKAR sjukdomar/förslitningar, det skulle jag vilja se en vetenskaplig källa på. Jag är alltid skeptisk tills jag får se en säker källa. Vilken ska vara just vetenskapligt bevisat. Flört

Maria
0

#4 Vill påpeka att reklam är inte tillåtet på denna sidan.

Det finns andra kalkpreparat på marknaden också.

Själv har jag Dolomitpulver hemmaGlad som innehåller kalcium och Magnesium och är väldigt lätt att blanda i både mat och dryck.

1 tsk inneåller 660 mg kalcium och 30 mg magnesium.

/Maria

KennyEdh
2

bumbleboo: Hon frågade kring just dessa produkter och jag svarade. Och därför är frågan till dig, vem är mest lämpad att svara om inte en som säljer dessa? Och sen måste jag fråga dig, hur kommer det sig att du gör reklam isåfall för ett annat pulver om du nu ser det ur reklamsyfte?

Maine: Jag är inte här för att bevisa eller framhäva något vetenskapligt bevisat. Trotts det finns det vetenskapligt bevisat att det motverkar benskörhet som i sig även är ur en viss syn förslitning eftersom man har sköra ben.

Hade detta ansetts ur reklamsyfte så bör moderator redigera eller ta bort alla dessa inlägg eftersom att skriva pH-Kalk och Björkaska i sig är att reklamföra en produkt varesig man säljer eller äter den, lika så gäller namn och länkar.. bara att skriva sitt namn eller att ni skriver en länk till ett annat företag är i sig reklam, hur man sedan skriver det och hur det framförs är det väsentliga för att det inte ska räknas som reklam och därför får även ni vara kvar :P

Jag önskar er alla lycka till.

// Kenny Edh @ pH-Hälsa

Maria
1

#7 Jag vet att det är lite kluvet här och jag funderade på att ta bort tråden helt.Obestämd

Skillnaden är att jag själv inte säljer Dolomitpulver.

Som sagt så är reklam inte tillåtet men ofta blir det att man diskuterar olika produkter så det blir en avvägningsfråga.

/Maria

[Maine]
0

#7  När du skriver så här:

Nässla/Nypon/Kalk kan du alltså inta livet ut för att även återuppbygga och motverka sjukdomar/förslitningar/åkommor/allergier osv.

Då är det ju för mig självklart att jag vill veta vad som säger att medlen MOTVERKAR sjukdomar. Så du får gärna länka till den vetenskapliga källan Glad

För vem vill inte ha mirakelmedel så man slipper sjukdomar!

KennyEdh
4

bumbleboo: Jag tycker personligen att det är viktigt att diskutera produkter och av alla dess märken. Det är alltså inte kalk som kalk. Och här diskuterar vi folkhälsa eftersom detta är mer än tillskott.

Och varför ska det inte vara tillåtet att faktist diskutera olika produkter. Lika väl som vi diskuterar grönsaker eller frukt som vi vet är nyttigt och som någon faktist säljer i en butik/affär, varför ska vi inte kunna diskutera något annat som även säljs i butik/affär? Då är dessa forum nästintill värdelösa att sitta på.

Maine: Jag vill påpeka att detta är och kommer aldrig att klassas som ett mirakelmedel och jag kommer aldrig att påstå att det är det. Däremot tycks många tro att det är det. Som jag ser det är våra kroppar ett stort mirakel och utann grundämnen kommer dessa mirakel att sakta förfalla. När jag diskuterade dessa produkter här så var det inte produkten i sig, utan vad den innehåller som jag reffererar till som människan faktist vill åt. Vem bryr sig igentligen om Nässel eller Nyponpulver? det är ju innehållet av vitaminer och mineraler (naturlig väg) som människan vill åt, det är ju dem tillsammans som utför och tillför det våra kroppar behöver.

Från första början innan moderna läkemedel fanns använde vi oss utav just dessa, direkt från naturen. Idag skapas t.ex Pollenallergimediciner av björksav, medans björksav i sig läker pollenallergi (vetenskapligt bevisat). Så det är mycke vi förlitar oss på men som vi inte vet mycket om. Jag uppmanar alltid att man ska ta del av information innan man köper. Därför ser jag alltid till att försöka så gott det går att förmedla detta. Däremot vore det än en gång fel av mig att länka. För att då göra reklam för en viss produkt. Däremot tycker jag att det ska vara okej att skriva lite om produkter när någon frågar ang dessa. Sen får människan utvärdera själv om den ska införskaffa den och vart.

// Kenny Edh @ pH-Hälsa

Maria
0

#10 Precis som jag skrev så är det ofta man diskuterar olika produkter men då med den lilla skillnaden att ingen sitter som intressent i detta och säljer varan själv eller på annat sätt gör reklam för "sina" produkter.

/Maria

Halvdansken
0

Håller med Bumbleboo, det är skillad på att rekommendera nåt "detta köpte jag och det fungerade" eller att "köp mina produkter, jag säger att de fungerar".

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Maine]
0

#10  Dessutom, icke att förglömma..detta är Bumbleboos sajt, och hon bestämmer reglerna här. Vi andra är gäster som får/ska hålla oss till dom.

Jag hade då gärna sett vissa svar raderade..Obestämd

Russlena
0

#4 KennyEdh jättebra med information om hur man tar produkter jag ser det inte som reklam utan hjälp till de som inte vet hur man använder produkterna. Det är väl därför denna fokussajten finns för att man ska kunna diskutera och få hjälp om man undrar.

#10 Maine , kostigt att du skriver att sajten tillhör Bumbleboo för det gör det inte den tillhör alla som är medlemmar annars så kan inte sajten fungera .

Maria
0

#14 Med den lilla skillnaden att jag som Sajtvärd faktiskt bestämmerFlört men givetvis så vore sajten ingenting utan sina medlemmar.

Maine finns förövrigt inte kvar på iFokus.

/Maria