Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2980 ggr
[Nathalie62]
0

Tiden går

Igår var det 6 veckor sen jag tog mitt sista bloss, känns lite konstigt fortfarande, får korkade tankar om att röka så fort jag kommer utanför dörrarna, då blir jag irriterad på mig själv, tokskalle hi hi.

Maria
0

Det är bara att gratulera. Sex veckor är lång tid när det gäller saker som att sluta röka.

Jag tror att vanan kan sitta i väldigt länge.

Jag kan fortfarande komma på mig själv över att rota i fickorna efter cigaretter och jag har varit rökfri i över ett år.

Eller vara på väg att resa mig efter maten för att gå ut och ta ett bloss.

Det sitter så inrotat.

/Maria

[Nathalie62]
0

#1, Tack så mycket !
Oi, det är mig en mycket seglivad vana men saknar du att få röka igen eller det är bara av ren mekanism när händerna "letar" efter dom ?
Hade nästan börjat undra när man ska inse att det faktiskt inte förstör min hälsa/kropp längre, jag kan också (tyvärr) känna suget/saknaden (svårt att beskriva) ibland men inte ofta tack och lov hi hi.

[Nathalie62]
0

#1, Förresten, jag tycker inte 6 veckor är någon lång tid, gör du det ? Glad

Gittan
0

Fortsätt så. Snart har du klarat ett halvår och så i ett nafs ett år.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Maria
0

#3 Jag tyckte sex veckor var hur lång tid som helst när jag hade sluta röka. För det första för att det var jobbigt och för det andra för att jag var så stolt över varje veckaSkrattande

/Maria

Leffe
0

Jag slutade för cirka 10 år sedan. Rökte två askar om dagen och slutade tvärt. Kan fortfarande känna suget efter en cigarett

mongu
0

Bra jobbat!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

#6 Jag tror heller aldrig att det kommer gå över helt. Jag skulle inte ens våga "prova". Jag skulle förmodligen falla dit direkt.

/Maria

Leffe
0

Prova vill inte jag heller. Det heter ju en gång alkolist alltid alkolist. Det gäller nog rökningen också.

Maria
0

#9 Det tror jag också.

/Maria

[Nathalie62]
0

Tack hör ni, det betyder mycket när man får lite beröm SkrattandeDet där med att vara stolt är jag också, väntar in varje onsdag då det gått ytterligare en vecka hihi, att prova nu hade jag inte vågat, då skulle allt vara förgäves. Kan en del biverkningar fortfarande sitta kvar också ?

Maria
0

Jag tror att biverkningar som hosta och slem kan sitta kvarganska länge.

Fimmerhåren lär ju växa till sig igen och orsaka en del besvär sägs det.

/Maria

[Nathalie62]
0

#12, Okei, jag känner av en hel del svallningar, lite torrhosta har jag också fått, det konstiga är att jag först har fått det nu för ett par dagar sen, har inte haft det innan.
Jag trodde man fick allt på en gång och sen skulle det avta efterhand hi hi.

Leffe
0

Hostan kommer inte på direkten. Torrhostan är troligen flimmerhåren som reser sig igen och retar. Slem man kan hosta upp är skiten efter rökning som kroppen rensar bort från lungorna

[Nathalie62]
0

#14, Okei, rätt intressant att läsa all information Glad
Slemhosta hade jag de första dagarna bara.