kräva skadestånd efter 10 år
Jag var i skolan på träslöjden 2002 och kapade av min pekfinger topp, den var helt separerad från fingret och fick ett ärr, och har besvärr med känsel och den är alltid kall.
Jag fick ut ett skadestånd på 15.000 men då jag fortfarande har besvär undrar jag om jag kan kräva ett skadestånd till då jag har blivit allvarligt drabbad av detta!
Kan inte vara ute utan vantar, kan inte bygga snö gubbe med eller åka pulka med mina syskon för jag fryser om händerna så. spelar ingen roll om jag har 1 par vantar eller 3 par.
får även en dunkande smärtande känsla i finger toppen ibland när jag skrivit mycket på datan eller varit ute , nån gång har det kommit fast jag inte gjort något spec.
så min fråga är kan jag kräva ett skadestånd 10 år efter?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Det med att du fryser så mycket in händerna tror jag inte har med det att göra, då jag med fryser enormt om både händer och fötter.
Tror inte du kan kräva att skadestånd till.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej tack för svar!

När man har tagit emot ett skadestånd, anses man ha accepterat uppgörelsen. Då förväntas man inte komma tillbaka och begära mer. Så tror jag. Mera pengar skulle ju inte hjälpa mot ev problem heller.
Själv sågade jag mig lite lätt i tummen när jag var liten och har nedsatt känsel där. Man vänjer sig efter några år och tänker inte mer på det. Inte spelar den detaljen någon roll för hur mycket eller lite man fryser. Det är alltid viktigt att klä sig ordentligt med flera lager och ha bra handskar utomhus när det är lite kyligt.
Jag har svårt för att tänka mig detta också.
Själv har jag problem med en tumme.
Klämde den i en sjukhusgrind för över 10 år sedan. Det anmäldes som arbetsskada och jag var hemma några dagar då nageln blev infekterad.
En gång har jag opererat bort nageln men den växer i flikar och är väldigt ful. Jag fastnar med dessa flikar överallt och blöder ofta.
Jag fick tid att operera bort själva nagelroten samma vecka som jag skulle operera huvudet så de vågade inte för armen skulle bedövas.
Så jag har tänkt att höra av mig snart igen.
Jag har aldrig frågat efter något skadestånd och nu känns det som en aning för sent
/Maria

Tror inte heller man kan begära ett nytt skadestånd för du har ju redan godtagit ett. Så ditt fall räknas som avslutat.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
MIn kompis fick egenom ett skadestånd till nu efter 5 år. efter en bilolycka där hon fick kapa benet. och hon fick ut 5000 kr. Därför jag frågar

Fast det är en allvarligare olycka och trauma att behöva amputera ett ben pga en bilolycka.
Inte för att jag på nåt sätt vill förringa din skada men en fingertopp kan man leva bra utan.
Visst kan man leva utan ett ben det finns fina proteser men det medför betydligt mer med sjukhusvistelse, rehabilitering, osv.
Du får nog va nöjd med de pengar du redan fått.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
ringde försäkringsbolaget och jag ska till läkare och kolla upp detta och dom sa att jag till 60 % kommer få pengar så får se vad som händer. denna tråd kan låsas då jag fått mina svar!
Jag låter tråden vara öppen då det kan vara av intresse för andra att prata skadestånd och dessutom får du gärna berätta hur det gått när allt är klart.
/Maria
Okej då så :) Jo dom sa att det kunde ta ett tag men ska till läkaren nästa vecka får komma ihåg att skriva här då :P

Nu har du ju förvisso redan fått svar, men jag kanske ändå kan berätta om vad en fd arbetskamrat berättade häromdagen.
Han skadade sig när han gjorde lumpen nån gång i mitten av 70-talet och han fick då ett skadestånd i anslutning till det. Nu så ska han efter mer än 30 år få ett till skadestånd då problemen kvarstår.
Så det skadar inte att försöka även fast det har gått lång tid 
Okej, ja då finns det ju chansen som dom sa till mig :)