Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 13858 ggr
noraa
9

Hälsosamt subway?

är det hälsosamt att äta på subway?

[Moa-]
0

Som med allt annat beror det givetvis på vad du väljer att äta…

noraa
0

#1 okey:)

hus-musen
0

Hoppar du över brödet, extra salt, drickan, kakorna och såserna så är det väl någorlunda hälsosamt.
Allt beror ju på vad man jämför med.

Qui dormit, non peccat

noraa
0

#3 jaha :) hm men om man tar brunt bröd? :)

[Moa-]
0

noraa; allt beror på vad du anser som nyttigt. Jag anser att mörkare bröd med fullkorn kan anses som relativt nyttigt på samma sätt som fullkornspasta, frågar du någon som äter LCHF och liknande så kommer de att säga att det är en katastrof.

Att någon gång äta Subway, med mycket grönsaker är ingen katastrof, däremot skulle jag inte kalla det för hälsokost… =)

Du kan även välja en sallad istället, då blir det grillad kycklingfilé (t.ex.) och massor av grönsaker, de har även minst en fettsnål dressing…

noraa
0

#5 men kan man beställa en sasllad ? :)

hus-musen
0

#3 Vilken färg brödet har spelar ingen större roll, du behöver titta på mängden och innehållet i brödet. Bara för att det är mörkt så behöver det inte vara nyttigt, många mörka bröd innehåller mer socker än ljusa.

Qui dormit, non peccat

noraa
0

#7 jaha trodde allt mörk var nyttigt=)

[Moa-]
0

noraa; ja, det har det som ett alternativ, att du får vilken "fyllning" du vill i en sallad istället för på brödet. Inget jag skulle rekommendera personligen (passar inte mina smaklökar) men möjligheten finns…

hus-musen
0

#8 Näe inte riktigt så enkelt tyvärr Glad
Men du kan beställa en sallad oxå, de är faktiskt riktigt goda! :)

Qui dormit, non peccat

[Moa-]
1
noraa
0

#11 tack :)

[Moa-]
0

noraa; smaklig måltid! =)

plutopellis
0

Fast om man ser på det amerikanska biggest loser får deltagarna äta subs från subway.. Klart man ska tänka på vad det är man väljer men mörkt bröd med ex kyckling/kalkon och sallad mm utan sånt där "klet" är ju klart bättre än mac donalds Flört

[Moa-]
0

plutopellis; det är ju dock kanske inte den bästa källan enligt mig… Finns en stor risk för sponsoring i den branschen, inte minst i USA.

Det du säger i övrigt håller jag helt klart med om, tänker man över sina val så kan du absolut bli ett relativt hälsosamt alternativ… =)

plutopellis
0

Ja det fattar jag också Moa, menar bara att man kanske inte ska såga det helt men man ska ju verkligen inte äta där varje dag! Tungan ute

plutopellis
0

Ja det fattar jag också Moa, menar bara att man kanske inte ska såga det helt men man ska ju verkligen inte äta där varje dag! Tungan ute

Mitralis
0

#14 Fast McD är inte så dåligt som många tror. Välj morötter eller äpple istället för Pommes Frites, och mjölk eller vatten istället för läsk så är det faktiskt inte alls så illa Glad

Cindy
3

Jag har jobbat på Subway, och kan ju meddela att i princip allt utom grönsakerna är halvfabrikat. De mörka bröden har i princip samma innehåll som de ljusa, och allt bröd är "bake-off".

Kakorna är fantastiska kaloribomber, har för mig att värstingen låg på 800 kcal…

Tillslut var jag så trött på mackorna att jag köpte lunch på andra ställen, trots att jag hade gratis lunch på jobbet. Skulle jag äta på Subway idag skulle jag definitivt ta en sallad med tonfiskröra.

Vänliga hälsningar
Cindy

hus-musen
0

#19 Det var det jag misstänkteObestämd

Qui dormit, non peccat

noraa
0

#19 jaha:\ låter inte bra..:D