Knöl i läppen ...
Jag vet inte riktigt om detta inlägg passar in på den här sidan, men detta handlar ju trotts allt om sin hälsa.. Jag har en "rund hård knöl" (storlek nästan som en ärta) i underläppen på insidan. Den syns inte ute från, men inne från. Jag har haft den i någon månad nu och den irriterar mig eftersom den inte går bort! :( Idag märkte jag att jag fått en jätteliten rund knöl bredvid den stora! Så nu har jag två stycken. det knyter sig i magen för jag undrar vad det är. Jag är jätterädd för att behöva operera bort den. jag förstår att det ända rätta är att gå till hälsocentralen, men jag kommer inte hinna med det fören om minst en vecka. så undertiden, kanske jag kan få lite tips och råd och idéer om vad det är och vad som kan göras åt dem. Mvh en orolig tjej :(
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Det kan vara så mycket som inte behöver vara farligt men visst ska du kolla upp det. Alla liknande förändringar ska man kolla upp.
Det är inte så att du tuggar på läppen eller liknande för då kan man få knölar?
Jag kan inte komma på någonting du kan göra under tiden för jag antar att den sitter innanför och inget som man kan smörja på t.ex.
/Maria
Jag har en knöl likt en ärta i min överläpp som jag dock haft så läge jag kan minnas. Jag har antagit att det antingen blev efter en fläskläpp eller att fettet lagt sig på ett visst vis. För i underläppen känner jag att fettet ligger lite i klumpar, även om det inte är någon knöl direkt. Men jag skulle nog gissa på fett om du inte gjort illa dig, och inte är ömm eller inflamerad :) Men det skadar ju inte att få en koll av doktorn ^^
Hakuna matata!
Jag har alltid knölar för jag har en förmåga att råka bita mig och sen fortsätter jag tugga och då blir det knölar…
Om det är fett eller att jag råkat bita (någon av dom låter troligt) går det bort av sig själv då?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#4 Det kan säkert hända att den försvinner, men det kan säkert stanna kvar med.
Knölarna är inget som synns på mig i.af (läpparna ser helt vanliga ut), det är bara när jag biter som jag märker att det är där.
Om du biter eller "grejjar" med knälen så försök att låta bli, den kan säkert bli lite irriterad och svullen av det.
Hakuna matata!

Kollad det. Jag vill inte skrämma upp dig, för jag tror också att det är nån fettknöl, men mn man hade en knöl som det var ett litet sår på och det visade sig vara cancer.
Hatar cancer och älskar vårlökar.