Tränar...
Hejsan jag är en tjej på 13 som börjat träna varje dag i c.a 1 månad nu och jag har fått så mycket ont i benen orkade inte träna idag pga det pressa mig själv till träningen men klarade verkligen inte av det..undrar varför man kan känna att benen är tunga och att man inte kan träna mer…och såå mår så dåligt av det
Det är inte bra att träna varje dag. Kroppen behöver vila också.
Vad tränar du för något?
Du är bara 13 år, du bör ta det lugnt med tränande, inte bra att träna hårt eller mycket i den åldern
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 cyklar motions cykel , tränar övningar för mage , rumpa , lår och kör med hantlar för armarna :)
men det gör så ont just när jag cyklar ….orkar knappt längre gåå fort..
#2 Allt det där bör du inte göra var dag. Du måste ha vilodagar med.
Kan vara musklerna, som säger ifrån, för att du tränar för mycket.
Vila några dagar så kanske det blir bättre
Är nog kroppens sätt att säga att nu räcker det, kroppen mår inte bra av att träna varje dag t.o.m elitidrottare har några vilodagar i veckan för att kroppen ska hinna återhämta sig.
men aså jag har nu blivit smalare pga träning och hälsosam mat tänk ifall jag blir lika tjock som jag var på 1 dags vilo dag ifrån träningen :\?
förresten måste bara säga att när jag tränar känns det som om jag kommer spy är det normalt? :\
#5 Nej det blir man inte. Lagom träning är bäst 2-4 dagar/vecka är lagom, speciellt i din ålder. Du växer fortfarande. Ska inte hålla på att hårdträna, dieter mm
Japp inte gå på dieter träna för hårt etc. i din ålder. Och tänk på att du omvandlas till kvinna nu, och ja man får kurvor men det är inte detsamma som att vara fet är naturligt man får rundare former. Du kan aldrig stoppa tiden och fortsätta vara ett barn hela livet.
(+är inte värt riskera få sånt som anorexia, har en syster med sånt som är över 30 men hon har haft flera återfall i sitt liv och varje återfall är ett helvete både får den som är sjuk och alla som är nära den personen.)
Tack för svaren! ska nog ta en skön tupplur idag och vila från träningen och se om min kropp inte säger emot imorgon (hoppas inte) Men tack för svaren ska nog minska träningen till 3 grr per vecka :D