Huvudvärk pga dålig syn?
Hej!
Aug 2008 gjorde jag syntest som visade +0,75 på bägge ögonen samt en liten skelning på vänster öga med cyl -0,5 ax 90 (grader).
Fick recept på glasögon för detta men då jag inte tyckte mig ha några besvär så struntade jag i det.
Nu har jag börjat bli trött i ögonen och vid ca 16-18 på eftermiddagen kommer en huvudvärk som jag inte känner igen. Tredje dagen i rad nu, kanske längre, men som jag har uppmärksammat problemet. Det är tredje dagen i rad nu. Den sitter uppe på hjässan, precis i nedbuktningen i skallen där fontanellen satt/finns. Känns som ett tryck precis där i gropen på skallen. Tycker mig ha mer ont på vänster sida och då vänster hjärnahalva = höger öga och jag har en skelning på vänster och höger öga får då jobba mer, så skulle det ju stämma.
Och nu provade jag att sätta på mig ett par läsglasögon medan jag skriver det här inlägget och glasögonen har styrkan +1 eller hur man nu skriver. Det blir bättre i huvudet inbillar jag mig, men jag får ont i vänster öga, säkert pga att glasögonen inte är anpassade till skelningen.
Tradil 400mg + 1g panodil (= 800mg ipren + 1g alvedon) hjälper ingenting alls.
Nu min fråga. -Huvudvärken, tror ni den beror på att min syn har blivit sämre? Behöver jag gå och göra en dyr synundersökning för 400:- ? Är det någon som har erfarenhet och som känner igen detta?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Huvudvärken kan bero på sämre syn eller någon annan typ av synförändring. Jag hade huvudvärk förr och till slut gick jag och fick ögonen kollade. Ja med glasögonen försvann huvudvärken
Leffe - Hade du ont uppe på huvudet/hjässan då?
Hade ont i bakhuvudet samt ont ovanför ögonen/pannan. Där kändes som något låg och tryckte på om du förstår vad jag menar
Steg ett när man får huvudvärk brukar ju alltid att vara att kolla synen så jag tycker absolut att du ska göra det.
Har du inget krångligt synfel så kan man numera beställa glasögon på nätet för en ganska billig penning.
/Maria
Ja, nu har huvudvärken vandrat så den sitter dels uppe på hjässan med nu även nere över pannan. Och ja, det känns som om något trycker.
Hjälpte värktabletter för dig?
Värktabletter hjälpte typ Treo om jag fick sova också
Jag har haft glasögon i många år. För typ två år sedan började jag få huvudvärk och ont i ögonen. Det visade sig att mitt synfel ändrats, och nya glasögon var botemedlet. Värken försvann på en dag!
Vänliga hälsningar
Cindy