nyser hela tiden..
det är så att jag är allergisk mot damm pollen pälsdjur osv.. men aldrig så att jag har nysit hela tiden hemma.. jag har storstädat å dammsugit å dammat å torkat precis överallt men jag nyser ändå hur mycket som helst.. å jag fattar inte vart de komme rifrån.. min sambo har inte varit i kontakt med djur å stallkläderna har jag instängda å de har aldrig varit några problem innan.
kan de vara så att de ändå flyger runt en massa damm å skit som gör att jag nyser å är täppt i näsan jämt..??
skulle en sån där luftrenare kunna hjälpa?
de är även väldigt torrt här inne så att man vaknar å knappt kan svälja eller öppna ögonen.. så undrar om en sån där lugtfuktare åxå kanske hjälper..? nån som vet?
Luftfuktare är aldrig fel. Det finns även sådana där behållare man hänger med vatten i på elementen som dunstar och ger högre luftfuktighet inne.
Värt att prova.
/Maria
jo men främst fudnerade jag på luftrenare som suger åt damm som flyger omkring.. luftfuktare på elementet har vi redan å dom hjälpe rinte alls:S så denna luftrenare vi kollat på har en luftfuktare åxå..
frågan är om nån vet om de hjälper om de är värt pengarna..
Det kan ju funka. Tror det skulle underlätta åtminstone, men jag är inte hundra.
Tänkte också på sån där tv-reklam med en dammsugare utan dammsugarpåse. Istället har den en vattenbehållare där allt damm och smuts hamnar direkt i vattenbehållaren som man bara tömmer i tex toalettstolen sen. Mycket av såna där tv-produkter brukar jag inte lita på alls men det kanske kan vara värt att testa just den om du har problem med damm?
ja den dammsugaren är bra.. pappa har en sån.. fudnerar på om vi ska byta ett tag å se om den funkar då kan de vara värt att köpa en sån