Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: smärta-och-värk
Läst 3869 ggr
Miowi
0

2 v senare ont i magen

Efter 4 månaders smärta till och från bestämde sig läkarna för 2 veckor sedan att gå in i magen och kolla vad det egentligen var som gav mig sådan värk och hög infektionsvärde. Det var blindtarmen, som plockades bort med ett snitt då de inte fick tag på den genom titthål. Allt har rullat på, var i skolan redan 5 dagar senare, öm, men hade inte så mycket val. Men som sagt, allt har gått bra, tills igår. Mår inte jättedåligt men känner en svag dov smärta långt ner i buken, när jag ska på toa och uträtta ärende nr 2 drar det i hela buken obehagligt.

Sitter i telefon med sjukvårdsrådgivningen men kön är inte lite lång, tänkte kolla om någon varit med om liknande? Något som borde kollas upp eller är det normalt att få smärtor 2 veckor senare? Har trots allt varit lite snabb med att röra mig, sätter mig upp rätt fort fast de rekomenderat att jag ska rulla upp och har småsprungit till bussen några gånger. Kan det vara det?

mongu
0

Du har varit med om en operation och det tar tid att läka efteråt. Hur ser operationssåret ut? Ser det fint ut eller är det rodnat och smetigt?

När man opererar så skärs även nervtrådar av och flera lager med olika vävnader.

Personligen tror inte jag att det är nåt som är galet.

Men sen är det alltid svårt att säga att det är si eller så när man inte ser ditt operationssår framför sig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Miowi
0

Tog bort stygnen i fredags och då såg det jättebra ut, har själv svårt för sår och sådant så undviker att titta för nära men till och med jag tycker det ser bra ut.

Maria
0

Jag opererade blindtarmen i mars och jag minns att magen ömmade ett bra tag efteråt.

Precis som mongu skriver så är det flera lager man går igenom även om själva snittet inte är så långt.

Jag fick däremot en chlostridiuminfektion efteråt med magknip och diarré. Så får du ihållande diarreér ska du höra av dig för ofta får man antibiotika i samband med en operation och den kan slå ut tarmfloran så att man får diarré som bieffekt så att säga.

/Maria

Miowi
0

Får hoppas de bara är ömmande då och inte någon infektion. Diarré har jag inte, utan det rullar på som vanligt!

Maria
0

Hade det varit någon sårinfektion så hade du märkt det genom att det ömmar och blir rött och varmt och att det även kan "läcka" vätska/var.

Chlostridium som jag pratade om skulle gjort att du fått kraftiga diarréer.

/Maria

Miowi
0

#5 Jo, såren är det inget fel på. Hade för mig att läkarna sa att man kunde få infektion inne i magen, men kanske missförstod. Får se hur det är imorgon och ringa rådgivningen om det inte blir bättre, helt omöjligt att komma fram idag!

mongu
0

Hade du haft infektion inne i magen hade du haft feber och ont hela tiden.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Miowi
0

Ringde i onsdags avdelningen jag låg på efter operation, de rådde mig att komma in och ta nya tester bara för att utesluta infektion. Troligen har jag ont då jag hade problem med blindtarmen till och från i ca 4 månader så nervcellerna i magen är extra känsliga, så blir alvedonkur i 5 dagar för att lugna magen :)

Tänkte skriva detta ifall någon skulle få liknande problem och söka runt på internet. Tack för all hjälp allihopa!

Maria
0

#8 Vad skönt att du fått klarhet om vad det var.

/Maria

Halvdansken
0

Jag tog min för 1,5 år sen då gick det så långt att den sprack, så jag låg med en massa antibiotika intravenöst i 3 dygn. Det var titthålsoperation och jäklar vad jag hade ont efteråt. Tog en månad att bli helt ok.

Jag hade faktiskt också känningar ett par gånger under några månader innan jag åkte in till sjukhuset.

Hatar cancer och älskar vårlökar.