Jag vet inte om det precis klassas som enskild sjukdom som alkoholism numera gör men det är ju klart ett beroendebeteende.
/Maria
Kan man bli "frisk" från detta beroende med hjälp av KBT?
KBT är en av de bästa metoder för just beroenden som spelmissbruk, köpmissbruk och annat som inte har med droger att göra.. Det gäller att bryta tankemönster och det är just en beteendeterapi för man har du ett helt felaktigt beteende.
/Maria
Jag har blivit uppsatt till kö för just detta. Samt fått ett intyg som jag kan lämna till några mobila företag och förhoppningsvis få vissa saker upphävda.

Det låter bra.
Många gånger hänger ju köpbeteende ihop med maniska tillstånd om man är bipolär.
/Maria
Jo jag är bipolär och den senaste månaden har tyvärr gått överstyr. Det brukar den alltid göra. Men i vanliga fall så har ju min ex-man satt stopp för detta men nu är vi inte tillsammans längre så ingen har stoppat mig. Det är mycket på impuls också.
Då är ju din shopaholic ingen enskild sjukdom utan en effekt av din bipolära sjukdom som är grundsjukdomen om du hänger med på vad jag menar
Jag antar att du har någon medicinering för din bipolära sjukdom och det tillsammans med KBT är en jättrebra metod.
/Maria
Jo jag hänger med. :)
Jo jag får mediciner men trots det så svänger jag men inte lika hastigt som förut när jag var undermedicinerad. Jag har från oktober och fram tills förra veckan haft en otroligt bra period, för bra alltså. Tänkte inte alls men när jag inte hade några pengar kvar på kontot och ingen mat, ja då har det ju hänt något på vägen.
Då är det nog jättebra om du kompletterar med KBTbehandling.
Det kan vara ganska svårt att bli "bra inställd" när det gäller medicinering. Man får prova sig fram.
/Maria
Jo det tar tid. Synd bara att det krävdes en inläggning för en medicinändring. :(
Jag hoppas att jag inte behöver vänta så länge för att få en KBT-handledare.
Du får försöka ringa och tjata
/Maria
Hihi. Remissen blev skriven idag så jag får nog vänta ett tag innan jag börjar ringa och nojsa. 
OK
/Maria