Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 2085 ggr
[Nathalie62]
2

Tummen upp för bättre en hälsa

Nu är det 3 veckor och 2 dagar sen som jag tog min sista cigarett, nu tycker jag det till och med att det luktar illa ibland och jag känner inte sug efter dom men jag vill ha något att tugga på hela tiden och mitt humör är inte den trevligaste för tillfället.Flört

Finns det fler i liknande sits så kom gärna in i min tråd så kan vi stötta och hjälpa varandra till ett rökfritt liv Glad

Maria
0

Åh, det är bara att gratulera dig. Bra gjortGlad

Själv så firade jag ett år som rökfri vid nyår. Det gick väldigt upp och ner i början. Det kunde komma någon dag efter några veckor som jag var extra röksugen sedan gick andra dagar bättre.

/Maria

[Nathalie62]
0

Tack så mycket bumbeloo !

Ett helt år, duktig du är, hoppas jag klarar det också Glad
I början, menar du då de första veckorna ? Tur i oturen så slapp jag abstinensen, (det sägs att det pågår i 5 dagar) och jag har bara känt röksuget 2-3 gånger, men att jag vill äta något hela tiden är kanske en del av det också ?
Hur lyckades du sluta, Hade du något mål ?

Maria
0

Jag slutade på nyår för att jag skulle opereras 27 januari. Nu var det ingen läkare som sagt något om rökning men jag vet att de t.om kan vägra operation så jag tyckte det var lika bra. Man minskar riskerna och man läker snabbare om man är rökfri.

Jag minns att jag tyckte 3:e veckan var jobbig men sedan släppte det. Nu var jag ganska nervös inför operationen så jag åt inte särskilt mycket mer och efter operationen var jag väldigt dålig så jag fick mycket "gratis" på det sättetFlört

/Maria

[Nathalie62]
0

#3, Okei, då hjälpte nog operationen dig mot de värsta farhågorna vid rökstopp, att du hade motviation nog att bara sluta sådär var mycket strongt gjort av dig !
Om jag aldrig blivit så sjuk som jag blev skulle jag troligen ha fortsatt så här var det sjukdomen som hjälpte mig. Jag tycker förra veckan var jobbig också hihi.

Maria
0

#4 Det är ju bra om sjukdom kan föra något positivt med sigSkrattande

/Maria

[Nathalie62]
0

#5, Det är sant.