Mer ont på vintern?
Undrar om det är fler som får ont i ryggen när det är kallt? Har problem med ryggen efter ett diskbråck för några år sen. Har varit ganska bra länge men brukar få ont när det är kallt eller kallare.
Min man har haft diskbråck och säger också att han har mer besvär med ryggen när det är kallt men det är ingenting han har sökt för.
/Maria
Kan vara så, vet att mamma kände mer av handleden när det var kallt (bruten) och så fick jag frågan tidigt i våras av arbetsterapeut om mina problem blev värre av kyla.
För tillfället har jag en ömmande axel som blev bättre av varm vetekudde ett tag för att sedan lugna ner sig och nu har återkommit för andra gången på kort tid. Vet inte om kylan har någon påverkan här men kan ju vara så. Hoppas bli av med det ganska snart eftersom en turné väntar om några få veckor.
har själv troligtvis diskbråck med nervpåverkan Ischias och för mig så blir det värre på vintern speciellt om man blir kall
det där med brutna ben och kyla är oxå nåt jag har problem med och många andra oxå
varför har jag ingen aning om 
Har alltid mer ont när det är kallt. Speciellt när det är kallt och fuktigt. Har kronisk led och muskelvärk i nästan hela kroppen på grund av hypermobila leder.
Jennie
#3, Är det samma sak vid Ischias, att man kan ha mer smärtor vid kyla ?
Jag bröt och opererade ett finger för 25 år sedan, och när det är kallt får jag ont i fingret, aldrig annars.
Jag har överrörliga leder samt brukar få nervkläm i korsryggen alltså så kallad falsk ischias. Jag upplever det som att det blir värre om det är kallt speciellt om det är fuktigt och kallt..
I want to be like the patronsaint of reality.
personligen tycker jag att allt gör mer ont om det är kallt, allt från att slå i liltån till att stuka en kall muskel.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jag får problem med Trigeminusnerven när det är kallt.
Så… Vintern är inte min favoritårstid
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#8 Haha, jag håller med. Vintern är ett elände överhuvudtaget
/Maria
Jag har knäartros och upplever att jag får mer ont/värk när det är kallt. Tacka vet jag när det är vår/sommar och varmare, då är det mindre värk och besvärligt.