alltid trött
Jag är alltid trött.
Jag äter ordentligt, sover ordentligt, rör mig kanske för lite mot vad man bör göra men rider i alla fall tre gånger i veckan och är ute hos hästen varje dag.
Jag är 21 år. Har ett BMI på 19,5
Jag håller på att undersökas pga oförklarliga svimningar som antagligen beror på lågt blodtryck. Gjort både eeg och ekg som inte visar några fel.
Jag är trött på att alltid vara trött och inte ha orken till att hitta på saker.
Jag kan lätt sova 9h sen vara trött och sova på em igen någon timme sen vara normalt trött för att somna på kvällen igen.
Min lärare sa för någon dag sen att trötthet och att inte vilja gå upp ur sängen osv är ens undermedvetna som försöker beskydda en från något. Du kanske mår bra fysiskt, men inte psykiskt?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Visst kan man vara trött av att ha lågt blodtryck. Har du kollat om du har det eller var det bara en gissning eftersom du svimmat ofta? Du kanske bör öka andelen energirik föda i maten och se om det hjälper. Det kan behövas när man inte känner sig på topp.
Annars är det inget fel att ha perioder då man sover extra mycket. Livet är ju mer ansträngande ibland. Så länge du kan sova någon timme på eftermiddagen och sedan sova bra på natten, är det helt okey. Det borde nog fler göra.

Det är doktorns gissning. Ska göra ett par undersökningar till innan det blir bekräftat.
Vad för mat är typiskt energirik? något som man bör undvika?

#3 Är man inte näringsexpert (och det är jag inte) så känns just den frågan lite kinkig. Det utbryter så lätt en vild diskussion om olika dieter som förkortas med stora bokstäver. Jag äter allsidig kost, så svaret blir personligt. Blir jag trött och hänging, väljer jag blandfärs i stället för nötfärs och fet fisk som makrill och lax i stället för torsk. Jag äter mera bröd och väljer sånt som är bakat på råg. Det får bli mera mejeriprodukter som mjölk, ägg och ost. Hellre frukter som avokado och banan än t ex äpple. Nötter och torkad frukt får fungera som smågodis.

Nu blev iFokus snurrigt. Mitt inlägg mångfaldigades utan att jag förstår hur. Ursäkta.

Följer du ditt hjärta och gör det du själv vill i och med ditt liv?
Eller gör du som så många andra gör och lyssnar på det andra säger man ska göra för att vara rätt och inne och på så vis vara och av andra upplevas som normal?
Även om många andra inte heller gör det de vill utan istället gör det andra säger för att på så vis uppfattas som normala?
Måste bara fråga har du gjort glutentest? En venninna till mig svimmade oförklarligt tills dom konstaterade exsterm gluteintolerans. Hon mådde inte dåligt annars men svimmade. Det var så att flimmerhåren i magen dog när hon åt gluten om jag förstått rätt.
Tänkte bara tippsa om att du kan tästa det.

oj! Nej, jag har inte gjort ett sånt test. Jag har inte svimmat på ett bra tag nu men kommer det tillbaka ska jag se till att göra ett gluten test.