Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2944 ggr
[krufix]
0

Bara vanlig magsjuka?

Igår när jag vaknade var jag sjuk som aldrig förr.

Jag hade ont nedanför naveln, som ett fem centimeters bälte från höft till höft.
Samtidigt har jag en liten knöl i ljumsken, ganska högt upp, som antagligen är från en infektion. (Mamma sa något om att körtlarna i bl.a ljumskarna tar hand om sånt.)
Dessutom mådde jag dåligt hela dagen.

Jag kunde inte ligga raklång på rygg, på mage var inte ens att fundera, för då gjorde det ondare och mådde dåligare.
Ungefär som magsjuka, minsta lilla rörelse satte magen i uppror, fast jag kräktes aldrig.

Jag vet inte om jag hade mycket feber, jag har låg kroppstemp så +37 räcker för att jag ska bli slö.
Hade dock svettningar och frossa om vartannat.

Antagligen har det med att göra att jag jobbade i tisdags på ett boende där två var magsjuka.

Jag är mest nyfiken på det onda under naveln. Idag känns det knappt, jag går utan att behöva ha med en hink för säkerhets skull.
Någon som har någon idé?

plutopellis
0

Jag hade ruskigt ont när jag blev matförgiftad, det gjorde så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen och släppte inte efter att man kräkts som det ofta gör med magsjuka eller om man helt enkelt ätit för mycket av det goda Flört så kanske något sånt? Låter väl inte helt som mitt men kanske man reagerar olika.

Maria
0

Jag hade förmodligen vinterkräksjuka i mellandagarna. Det var som värst ett dygn. Jag kräktes och sprang på toa (diarré) Jag hade också en enorm magknip men det var redan bättre dagen efter så jag tror det hänger ihop med själva infektionen.

Att lymfkörtlarna i ljumskarna svullnar är ganska vanligt när man har en infektion i kroppen.

/Maria

mongu
0

Det är mycket troligt att du fick magsjuka när du jobbade där några hade det. För det smittar otroligt.

Om det onda gett med sig så tror jag det var magknip du kände av, det gör ont.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!