Färger
Färger betyder ganska mycket för välbefinnandet. Vad har ni för favoritfärger på inredning och kläder t.ex?
Själv har jag fått aversion mot allt blått.
När vi köpte vårt hus så var allting blått kändes det som. Sovrummet var skarpblått. Till och med taket var blåmålat. Hallen, gästrummet osv. Köket hade knallblå köksluckor mot aprikos baggrund.
Numera finns inget blått kvar
/Maria
Jag älskar rött, svart och grönt :)
Har ett rum som är grönt. Sedan 2 blåa rum och hallen är gul :D Badrummet är "melerat" är grönt&blått eller något sånt, svårt att förklara ;)
Men har helst rött, svart och grönt! :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gillar jordnära färger och föll för kaffe latte modet som var för några år sedan så vi har dessa beige väggar i sovrummet. Resten är i gröna och orange toner som överkast, kuddar och liknande.
Vi gjorde om köket helt och det var svårt. Jag hade sett ett terrakottafärgat kakel som jag var så förtjust i men ångrade mig i sista stund och det blev vitt.
Jag tänkte att det är lätt att tröttna på kaklet annars. Nu kan man kombinera med färgade detaljer istället.
Vi ska göra om badrummet så småningom och där har jag verkligen inte bestämt mig.
När det gäller kläder så gillar jag bruna toner, mycket grönt och beige.
/Maria
Jag är helt förälskad i turkost, lila och brunt vad gäller inredning. Det mesta går i dem färgerna. Därimot då jag ska välja kläder blir oftast helt andra, mycket svart, grått, grönt och mera natur färgade eller även lite lila och rosa men inget turkost alls som det finnsa massor av annars i mitt hem =)
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Allt hemma hos mig går i färgerna rosa, svart, guld och vitt.