Frukost
Hej
jag är 14 år och på morgonen så äter jag kanske en macka eller en skål youghurt men då är problemet att jag klarar mig inte hela dagen från 6 till ca. 11 då vi äter lunch på skolan jag är typ hungrig redan vid 8-9
finns de någon bra frukost så man kan hålla sig några fler timmar?
Mvh Linnéa
Kan du inte ta med dig en frukt eller en yoghurt till skolan som du kan äta inann lunch?
men de är det att yoghurt på morgonen är för lite finns de något man kan ha i eller något annat som man håller sig längre med :)
Mvh Linnéa
#2 Jag menar att du ska ha med dig mellanmål till skolan. För enligt mig finns det inget man kan äta som håller så många timmar. Ägg brukar dock hålla rätt bra.
jo okej :)
synd att ägg verkligen inte är min favorit :D
Mvh Linnéa
Grötfrukost lär man stå sig på ett tag sägs det. Själv äter jag aldrig frukost. Jag har jättesvårt att äta på morgonen.
Håller med Hera. Försök att ta med dig något "mellanmål"
Drickyoghurt finns ju om du gillar det.
/Maria
#5 Gröt är verkligen delat :) Jag blir hungrig på 30 min efter gröt :P
Men eftersom det är så många timmar mellan frukost och lunch så tror jag att det krävs mellanmål för att man ska orka. Så hoppas du tänker på det TS :)
#6 Det tror jag också. Det här med gröt är bara som jag hört
(så poetisk jag blev nu på morgonen).
Jag äter inte gröt själv heller.
/Maria
imorse så tog jag och åt en tallrik youghurt med bananskivor och flingor + en macka med korvskiva och med de höll jag mig ända till lunchen
kanske var att ajg inte åt tillräckligt så jag blev mätt ;D
Mvh Linnéa
#8 Kan vara så ja :)
#8 Det låter som en bättre frukost!
Ett annat tips är att du skär exempelvis paprika, gurka och morot i bitar och kryddar keso och äter tillsammans med en smörgås med korv, sinka eller ost + någon varm dryck, te, nypon- eller blåbärssoppa. Ett äpple är alltid bra att ha i väskan ifall du blir sugen på ett extra mellanmål 
/Désirée