Hudproblem
Hur söker man på google om hudproblem när man inte vet vad det är för fel? Hur hittar man bilder att jämföra med?

Ah, det där känner jag igen. Väldigt vanligt.
Milier kallas det. Om det är det jag tror du tänker på.
http://www.google.se/search?tbm=isch&hl=sv&source=hp&biw=1280&bih=709&q=milier+i+ansiktet&gbv=2&oq=Milier&aq=1&aqi=g3g-S7&aql=&gs_sm=c&gs_upl=988l1818l0l3732l6l6l0l0l0l0l227l937l0.5.1l6l0
Tjo vissar bilder såg likt ut och andra inte.

Går det att behandla? Går det bort?

Har hon själv problem med detta eller är det du, som jag antar är mamma, som uppmärksammat det?
Det är som sagt ofarligt och jag hade aldrig reagerat över bilden du tog om jag ska vara ärlig.
Det bästa är att inte förstora upp "problemet" om det nu ens är ett problem.
/Maria
Upptäckte det idag och det ser så torrt ut att det borde göra ont. Hon har annars en mjuk och len hy så det syntes direkt. Hon kan vara lite röd om kinderna typ roscea(?)-liknande. Smörjde in med lite salva så det inte ser så torrt ut.
Det borde göra ont? Har hon ont?
Det är bra att smörja och nu är det ju vinter och kallt så nare i ansiktet är inte ovanligt. Speciellt hos barn som är ute en del.
/Maria
Vet inte om det gör det men när jag blir så där torr så gör det ont på mig. 
Man ska nog försöka att undvika att skärra upp sina barn för mycket. Nu kanske hon blir nojjig och tittar på sina prickar alldeles i onödan.
/Maria
Hehe jo det är lätt hänt. Men just nu dög det att jag smörjde in kinderna. Hon har inte gjort någon stor deal av detta och jag har inte sagt något mer.
#12 Det är bra det.
/Maria
Men min gissning är milier för jag har sett det förut. Absolut ingeting farligt. Systerdottern har det.