Blodstockning i hudens vener
Hej!
Jag har haft detta problem ett tag som jag funderat på.
När jag anstränger mig hårt så får jag:
Livedo Reticularis - dvs blåaktig nätformad missfärgning av huden, framförallt på händerna vad jag har upptäckt, men har inte underslkt mig något närmare.
Googlade på betydelsen och får upp Blodstockning i hudens vener.
Vad innebär detta? Får inte huden i händerna syre eller vad menar de?
Är det farligt? Min syster har hjälrtfel. Jag har aldrig gjort EKG så jag vet inte…
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Har du besvär av det så ta upp det nästa gång du besöker en doktor.
/Maria
Besvär, jag vet inte, jag har en konstig känsla i händerna när jag får detta… Men jag ser det mer some tt symtom av någonting annat..
Jag har ingen aning men passa på att fråga när du är hos doktorn.
/Maria

Här kan vi inte ställa diagnoser, så fråga en läkare i stället.
Annars är det ju inget konstigt att blodådrorna är mer synliga hos en del människor än hos andra och att de blir mer synliga vid ansträngning. Dessutom har vi olika tjock hud på olika kroppsdelar. Kroppen pumpar runt mer blod vid ansträngning just för att vi ska få mer syre.
Nej det handlar inte om att ställa diagnos. Min fråga var:
Blodstockning i hudens vener, vad innebär det egentligen, får inte huden i händerna syre eller vad menas?
Jag vet inte riktigt vad du menar med blodstockning i handens vener. Venerna är de kärl som transporterar tillbaka blodet till hjärtat och har syrefattigare blod än artärerna som pumpar ut från hjärtat.
Venerna på händerna är de ådror som som är synliga och oftast kan "sticka upp" och som man i nödfall kan ta blodprov ifrån.
Du pratar om en blåfärgad nätartad missfärgning och det låter mer som små kapilärer eller att du rentav har blivit för varm om händerna?
Rena rama gissningen.
/Maria

Ah, nu tror jag att jag kanske vet vad det är du menar. Jag har så på låret. Har för med att det är vanligast på vaderna. Det går att få sprutor så att det försvinner. Om det är det som jag tror så är det inte farligt, med det kan göra ont. Nästan som återbråck.
Fast det jag tänker på har man hela tiden 

Fast det menar inte jag… 

Undras om mitt symtom inte är det som de beskriver…
Min missfärgning är liksom i/på huden….