Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 8548 ggr
[Vargöga]
0

Smuts under naglarna

Kanske inte har med hälsa att göra men jag vet inte riktigt i vilket forum jag skall skriva denna fråga i.

Har "problem" men skit under naglarna. Det kommer fast man inte gör något. jag behöver i stort sett bara gå ut genom dörren så är det skit där. Petar bort det dagligen men jag blir inte av med detta. Ser ju inge vidare ut. Folk kan ju tro att jag aldrig tvättar mig eller något sånt vilket jag ju gör. Obestämd

Malinolsn
0

Nagelborste så fort du ser det, eller måla på med nagellack så det inte syns Flört

Maria
1

Håll naglarna så korta som möjligt.

/Maria

[Vargöga]
0

Nja inget fan av smink och nagellack. Flört

Använder en bebissax som jag fick när mina flickor var små och skrapar rent. Kanske det har blivit en stort mellanrum.

Elshira
0

Jag har samma problem, och mina är alltid lika skitiga vare sig de är långa eller korta, eller om jag "pillar" där hela tiden eller ej… Hopplöst! Inte heller jag gillar nagellack xD

Hakuna matata!

Mitralis
0

Jag har minst smuts under mina naglar när dom är långa för då kan jag dra med tumnageln under och städa lite nu och då Glad

[Vargöga]
0

#4 Skönt att jag inte är ensam om detta problem. Skrattande

Lill-Kisse
1

Skaffa tvål och hård nagelborste. Skrubba.

Elshira
2

#7 Det är ju inga problem att få bort det, problemet är att det kommer dit igen på en gång.

Hakuna matata!

Lill-Kisse
3

Använder du smutsiga handskar eller vantar? Vänd ut och in på alla och tvätta dem. Släng in alla i tvättmaskinen och sätt på något skonsamt program. Kolla insidan av dina jackfickor också.

Maria
1

Ett bra tips om man ska göra något smutsigt arbete som i trädgården t.ex är att skrapa med naglarna på en fast tvål innan. Då är det lättare att göra rent efteråt.

/Maria

[Vargöga]
0

#9 Nä använder inte vantar (om det inte är riktigt kallt då).