Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 2116 ggr
htt
0

Mobil på sjukhus

Väldigt OT, men är det någon som vet om man får ha mobil med sig på sjukhus om man ligger i eget rum, utan några maskiner och sådant?

Liz85
0

Det beror kanske på var man ligger i eget rum, men jag vet att det har förekommit. En kompis ringde då och då från sin telefon då han låg på någon avdelning.

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
1

Jag har legat inne 5 gånger sista året på Sahlgrenska i Göteborg. På Iva fick man inte ha mobil, på neurokirurgen fick man ringa på mobilen ute vid hissarna men på de andra avdelningarna som medicin och onkologen så var det OK.

Det bästa är kanske att ringa och fråga innan. Annars så går det ju alltid att få en vanlig telefon inkopplad vid sängen.

/Maria

mongu
0

Det är olika på olika sjukhus så fråga innan ni använder mobiler inom sjukhus. Det kan ju störa vissa maskiner och genom det ge allvarliga konsekvenser.

Sen är risken att mobilen stör mindre idag än med äldre mobiler, men ta alltid för givet att kolla innan ni använder mobil.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

HannaM
0

Olika är mitt svar så kolla. Vad som kan vara bra att veta om man råkar hamna i den situationen är att psykiatriska vårdavdelningar mer eller mindre aldrig tillåter mobler som har kamera.

mongu
1

Jag tror att det är restriktioner mot mobiler med kamera på många ställen. Det är diskussion om detta med att fota på sjukhus,

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Liz85
3

#6 det kan jag förstå på något sätt. Tycker det är hemskt att se när barn ligger inne på sjukhus, att föräldrarna tar kort på barnet och lägger upp på facebook med någon text. En del saker ska man helt enkelt inte dela med sig av på sådana sidor tycker jag, bland annat av hänsyn till det barnet.

Denna kommentar har tagits bort.