Intensiv huvudvärk
Hej! Har haft bekymmer med mitt huvud under den senaste veckan, någon som vet vad det kan vara?
Det uppstår när jag ruskar på huvudet, då kör det till som en kniv på ett specifikt område i huvudet, på höger sida, ca 1 dm i diameter. Den intensiva smärtan håller i sig i 2-3 sekunder, sen känns det ungefär som vanligt igen. Nu på sistone har det även uppstått som ett mindre tryck vid det området, det gör inte ont som riktig huvudvärk, men det är ändå obehagligt.
Eftersom jag inbillar mig att det kan vara vadsomhelst så har jag tänkt gå till läkaren snart, men tänkte ändå höra här om någon vet vad det är/har upplevt samma sak?
Det är helt omöjligt att svara på men du ska inte gå omkring och ruska på huvudet
Däremot så ska du söka vård. Huvudvärk som kommer plötsligt och är ihållande behöver inte alls vara farligt med det ska kollas upp.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha, nu ruskar jag inte på huvudet längre =) Klippte mig nämligen idag, ruskade alltid på huvudet för att få bort min lugg från ögonen =P
Men jag ska se om läkarna kan ge mig ett svar.
Länge sen jag skrev den här tråden! Men kan ju iofs skriva orsaken till huvudvärken: ramlade ju av hästen i september vilket resulterade i skadat ledband och så fick jag även ont i axeln. Allt gick ju över så tänkte inte mer på det. Men tydligen så var det musklerna vid axeln som resulterade i huvudvärken, klämde jag till där så ilade det upp i huvudet =/ Men har nu kört med sjukgymnastik och massage fram till jul, så nu är allt bra igen :)
Vad skönt att det släppte till slut och att man kom på vad det var.
/Maria